Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.khnu.km.ua/jspui/handle/123456789/4035

Можете відсканувати цей QR-код телефоном( програмою "Сканер QR-кодів" ) для збереження.

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorРешміділова, С.Л.-
dc.contributor.authorReshmidilova, S.L.-
dc.date.accessioned2015-06-16T11:47:29Z-
dc.date.available2015-06-16T11:47:29Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationРешмеділова, С.Л. Психологічні аспекти торговельного обслуговування [Текст] / С. Л. Решмеділова // Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. – 2014. – № 5, т. 2. – С. 133-136.uk_UA
dc.identifier.urihttp://elar.khnu.km.ua/jspui/handle/123456789/4035-
dc.description.abstractУ статті обґрунтовано роль психологічних факторів у процесі торговельного обслуговування. Визначені якості, які повинні переважати в поведінці продавця при взаємодії з покупцем. Встановлена тактика поведінки продавця на етапах здійснення угоди «купівлі-продажу товарів» з метою запобігання виникнення конфліктних ситуацій.uk_UA
dc.description.abstractThe purpose of the article is a ground of psychological aspects in the field of point-of-sale service. In the article grounded, that effective activity of trade enterprises is conditioned numerous socio-economic and psychological factors among which a considerable role is played by a prophylaxis and warning of conflicts between a salesman and buyer. Argued, that acquires the special value knowledge of psychological terms, which provide efficiency of co-operation between people in the process of trade. The basic requirements to the modern salesman and qualities which must prevail in the conduct of salesman during realization of purchase are certain. Maintenance of concept "sale" is specified and he is set the basic stages. The set tactic of conduct of salesman is on the stages of realization of agreement of «purchase-sale of commodities» with the purpose of prevention of origin of conflict situations.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherХмельницький національний університетuk_UA
dc.subjectторговельне обслуговуванняuk_UA
dc.subjectпродавецьuk_UA
dc.subjectпокупецьuk_UA
dc.subjectконфліктиuk_UA
dc.subjectпсихологія торгівліuk_UA
dc.subjectпродажuk_UA
dc.subjectповедінкаuk_UA
dc.subjectpoint-of-sale serviceuk_UA
dc.subjectsalesmanuk_UA
dc.subjectbuyeruk_UA
dc.subjectconflictsuk_UA
dc.subjecttrade psychologyuk_UA
dc.subjectsaleuk_UA
dc.subjectconductuk_UA
dc.titleПсихологічні аспекти торговельного обслуговуванняuk_UA
dc.title.alternativePsychological aspects of trading serviceuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
dc.subject.udc658.8uk_UA
Appears in Collections:Вісник ХНУ. Економічні науки - 2014 рік

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vchnu_ekon_2014_5(2)__33.pdf275,18 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.