1. Дисертації та автореферати
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд 1. Дисертації та автореферати за Автор "Braiko, B.V."
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Професійна підготовка магістрів з кібербезпеки в університетах Великої Британії(2020) Брайко, Б.В.; Braiko, B.V.У роботі виконано порівняльно-педагогічний аналіз проблеми професійної підготовки магістрів з кібербезпеки в університетах Великої Британії. Досліджено організаційні особливості професійної підготовки магістрів з кібербезпеки в британському досвіді (вільний вибір індивідуальної освітньої траєкторії для кар’єрного просування на засадах інтеграції та диверсифікації освітніх програм, сертифікації професійної кваліфікації). Схарактеризовано зміст освітніх програм підготовки магістрів з кібербезпеки (стандартизація й міждисциплінарність змісту, професійна та дослідницька спрямованість, узгодженість із вимогами й потребами кібербезпекової політики). Обґрунтовано методично-технологічні засади професійної підготовки магістрів з кібербезпеки в університетах Великої Британії (високий рівень організації самостійного дослідження й пошуково-дослідницької діяльності; інноваційність та інтерактивність форм, методів і технологій навчання). Виконано порівняльно-педагогічний аналіз професійної підготовки магістрів з кібербезпеки в університетах Великої Британії й України; розроблено рекомендації щодо імплементації конструктивних ідей британського досвіду в Україні. Удосконалено змістове й навчально-методичне забезпечення для професійної підготовки магістрів з кібербезпеки в університетах України (розроблено авторський спецкурс). Набули подальшого розвитку положення щодо сутнісних характеристик і змістового наповнення поняття «професійна підготовка магістрів з кібербезпеки», його інтерпретації відповідно до зарубіжної й української семантики, стосовно сучасних тенденцій розвитку європейської кіберполітики та кіберосвіти.Документ Професійна підготовка магістрів з кібербезпеки в університетах Великої Британії(Хмельницький національний університет, 2019) Брайко, Б.В.; Braiko, B.V.У дисертації здійснено цілісний порівняльний аналіз професійної підготовки майбутніх магістрів з кібербезпеки в університетах Великої Британії з метою запозичення прогресивних ідей досвіду для впровадження окремих його елементів у вітчизняну освітню практику. Обґрунтування нових концептуальних підходів до вдосконалення професійної підготовки магістрів з кібербезпеки потребує в контексті інтеграції України до європейського освітньо-інформаційного простору ретельної уваги до результатів наукових пошуків і прогностичних ідей зарубіжного досвіду, зокрема Великої Британії. Схарактеризовано стан дослідження проблеми професійної підготовки магістрів з кібербезпеки в психолого-педагогічній літературі, обґрунтовано залежність розвитку кібербезпекової політики від рівня професійної компетентності фахівців із кібербезпеки. З’ясовано, що зовнішня та внутрішня безпека держави, захист інтересів і здоров’я її громадян, особистої інформації залежать від якісної й ефективної діяльності інституцій і структур, які надають послуги з інформаційної безпеки, тобто від професійної компетентності фахівців із кібербезпеки. Проаналізовані вимоги міжнародних організацій («ENISA», «IMPACT», «OSCE», «NSA») до професійної діяльності та підготовки фахівців із кібербезпеки відображено у формулюванні цілей, конкретизації змісту, форм, методів і технологій професійної підготовки магістрів з кібербезпеки, в обґрунтуванні їхніх професійних компетентностей у кіберпросторі. Зафіксовано напрями кібербезпекової політики у Великій Британії: узгодженість критеріїв глобального індексу кібербезпеки та сприяння досягненню основних цілей і концептуальних рамок «Програми глобальної кібербезпеки»; створення платформи для кібербезпеки різних секторів економіки; розроблення спеціальних інформаційних систем і технологій, окремих програмних продуктів; активний розвиток державно-приватного партнерства щодо обміну інформацією про кіберзагрози, управління кіберінцидентами, розроблення галузевих стандартів та рамкових програм кібербезпеки з представниками бізнесу, науки й громадськості; запровадження системи сертифікації компаній та фахівців; залучення бізнесу до фінансування університетських освітніх програм у сфері кібербезпеки та створення спеціальних центрів обміну досвідом. На підставі аналізу законодавчої бази в галузі кібербезпеки Великої Британії підсумовано, що вона є доволі складною та дуже швидко змінюється. Відповідно до професійних стандартів, визначено мету підготовки магістрів з кібербезпеки, яка полягає в поглибленні фахових знань (розуміння ключових понять, принципів, технологій і практики), розвитку професійних навичок та методологічних умінь із питань кібербезпеки. Описано особливості організації освітнього процесу підготовки магістрів в університетах Великої Британії. Унаслідок опрацювання навчальних планів й освітніх програм провідних університетів Великої Британії зроблено висновок, що змістовий компонент органічно поєднує фундаментальну, фахову, науково-дослідницьку й практичну підготовку, сприяючи задоволенню перспективних кар’єрних можливостей і науково-професійному зростанню в галузі кібербезпеки. З’ясовано, що практична підготовка магістрів – обов’язковий компонент змісту програм, що передбачає різні форми (стажування, інтернатура, участь у наукових і міжнародних проектах, волонтерство, менторство, робота з партнерами). Виявлено, що підвищення якості професійної підготовки магістрів з кібербезпеки в університетах Великої Британії досягають завдяки використанню інтерактивних форм, методів та технологій навчання. Застосування інноваційних методів і технологій навчання спрямоване передовсім на вдосконалення результатів навчання магістрів, розвиток мотивації до навчання, удосконалення практичного досвіду. З’ясовано, що особливу увагу зосереджено на розвитку проектних умінь у виконанні дослідницької діяльності. Також підготовка магістрів передбачає професійне та наукове стажування, що є органічною частиною освітньої програми та працевлаштування. Магістрантам пропонують, зокрема, допомогу в розробленні резюме, у розвитку навичок співбесіди тощо. Досліджено сучасний стан підготовки магістрів з кібербезпеки в закладах вищої освіти України, виконано порівняльно-педагогічний аналіз особливостей професійної підготовки магістрів з кібербезпеки у Великій Британії та Україні. На підставі вивчення досвіду Великої Британії обґрунтовано науково-методичні рекомендації щодо вдосконалення професійної підготовки магістрів з кібербезпеки в ЗВО України за такими рівнями: стратегічний; організаційний; змістовий; технологічний. Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що: уперше виявлено організаційно-дидактичні особливості професійної підготовки магістрів з кібербезпеки в університетах Великої Британії (вільний вибір індивідуальної освітньої траєкторії для кар’єрного просування на засадах інтеграції й диверсифікації освітніх програм, сертифікації професійної кваліфікації; стандартизація та міждисциплінарність змісту, професійна й дослідницька спрямованість, узгодженість із вимогами та потребами кіберполітики; прикладний характер освітніх програм; високий рівень організації самостійного дослідження й пошуково-дослідницької діяльності; інноваційність та інтерактивність форм, методів і технологій навчання); виконано порівняльно-педагогічний аналіз професійної підготовки магістрів з кібербезпеки в університетах Великої Британії й України; окреслено можливості імплементації конструктивних ідей британського досвіду для вдосконалення професійної підготовки магістрів з кібербезпеки в університетах України; удосконалено змістове й навчально-методичне забезпечення для професійної підготовки магістрів з кібербезпеки в університетах України (розроблено авторський спецкурс); набули подальшого розвитку положення щодо сутнісних характеристик і змістового наповнення поняття «професійна підготовка магістрів з кібербезпеки» та його інтерпретації відповідно до зарубіжної й української семантики; стосовно сучасних тенденцій розвитку ІТ-освіти в умовах формування глобальногокібербезпечного простору. Практичне значення роботи засвідчує підготовка науково-методичних рекомендацій «Професійна підготовка магістрів з кібербезпеки: досвід Великої Британії», де обґрунтовано шляхи використання прогресивних ідей британського досвіду для модернізації професійної підготовки майбутніх магістрів з кібербезпеки в Україні. Основні положення, теоретичні висновки, джерельну базу дослідження варто залучати під час розроблення освітніх стандартів підготовки магістрів з кібербезпеки, спецкурсів і спецсемінарів для підготовки майбутніх фахівців ІТ-галузі, удосконалення організації професійної підготовки майбутніх фахівців із кібербезпеки в Україні.