1. Дисертації та автореферати
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд 1. Дисертації та автореферати за Автор "Bychko, M.V."
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Підготовка майбутніх сімейних лікарів до застосування медичного обладнання в професійній діяльності(Хмельницький національний університет, 2021) Бичко, М.В.; Bychko, M.V.Дослідження присвячено проблемі підготовки майбутніх сімейних лікарів до застосування медичного обладнання в професійній діяльності. У роботі зʼясовано стан опрацювання проблеми підготовки майбутніх сімейних лікарів до застосування медичного обладнання в професійній діяльності, обґрунтовано структуру готовності майбутніх сімейних лікарів до застосування медичного обладнання в професійній діяльності, критерії, показники й рівні готовності майбутніх сімейних лікарів до застосування медичного обладнання в професійній діяльності; аргументовано та експериментально перевірено педагогічні умови підготовки майбутніх сімейних лікарів до застосування медичного обладнання в професійній діяльності. На підставі аналізу наукової літератури, узагальнення й систематизації наукового доробку вчених поняття «готовність майбутніх сімейних лікарів до застосування медичного обладнання в професійній діяльності» потрактоване як цілісне особистісне динамічне утворення, яке постає внаслідок спеціального навчання, вирізняється здатністю здобувача на практиці в реальних умовах виявляти свою обізнаність із принципами роботи й застосування різних категорій медичного обладнання, демонструвати сукупність практичних навичок роботи з ним для організації лікувально-діагностичного процесу, спрямованістю на успішне опанування новітнього медичного обладнання. Доведено, що структуру готовності майбутніх сімейних лікарів до застосування медичного обладнання в професійній діяльності становлять мотиваційний, інформаційний, діяльнісний, самоосвітній компоненти. 3 Визначено критерії (ціннісно-мотиваційний, когнітивно-змістовий, функційно-діяльнісний, самоосвітньо-розвивальний) і показники, що дають змогу оцінити рівні (низький (репродуктивний), середній (достатній), високий (професійно-досконалий)) готовності майбутніх сімейних лікарів до застосування медичного обладнання в професійній діяльності. Виокремлено й обґрунтовано педагогічні умови підготовки майбутніх сімейних лікарів до застосування медичного обладнання в професійній діяльності: створення практико-орієнтованого середовища медичного закладу вищої освіти, що є сприятливим для вивчення медичного обладнання; використання системи кейсів у підготовці майбутніх сімейних лікарів до застосування медичного обладнання в професійній діяльності; спрямованість навчального процесу на професійний саморозвиток майбутніх сімейних лікарів до застосування медичного обладнання в професійній діяльності. Створення практико-орієнтованого середовища медичного закладу вищої освіти, що є сприятливим для вивчення медичного обладнання, реалізоване через удосконалення просторово-предметного, субʼєктного, аксіологічно-смислового, інформаційно-освітнього, змістового та процесуального компонентів такого середовища як відкритої системи можливостей і ресурсів для розвитку, саморозвитку, підтримки студентів, науково-педагогічних працівників у процесі підготовки майбутніх сімейних лікарів до застосування медичного обладнання в професійній діяльності на засадах педагогічних інновацій. Використання в процесі підготовки студентів комплексу кейсів для підготовки майбутніх сімейних лікарів до застосування медичного обладнання в професійній діяльності базоване на дидактичних і специфічних принципах, що взяті до уваги під час розроблення завдань для кейсів, інтернет-оболонки «Професійний кейс майбутнього сімейного лікаря» із цифровим контентом, активних методів навчання, зорієнтованих на засвоєння студентами зальних професійно орієнтованих складників діяльності сімейного лікаря та застосування медичного обладнання (метод інциденту, метод ситуаційно-рольових ігор, метод консиліуму, метод розбору лікувальних протоколів тощо). Спрямованість навчального процесу на професійний 4 саморозвиток майбутніх сімейних лікарів до застосування медичного обладнання в професійній діяльності реалізована в низці функцій (мотиваційно-змістова, освітня, методологічна, психологічна, конструктивна, практична), що передбачало орієнтацію на принципи безперервного професійного розвитку, добровільності й індивідуалізації навчання. Доведено, що виокремлені педагогічні умови мають комплексний вплив на формування всіх компонентів готовності майбутніх сімейних лікарів до застосування медичного обладнання в професійній діяльності. Подальшого розвитку набули форми й методи вдосконалення процесу підготовки майбутніх сімейних лікарів до застосування медичного обладнання в професійній діяльності; розроблення теоретико-методичного супроводу для застосування кейсів і проєктних технологій; специфічні принципи підготовки майбутніх сімейних лікарів до застосування медичного обладнання в професійній діяльності. Для реалізації педагогічних умов розроблено модель підготовки майбутніх сімейних лікарів до застосування медичного обладнання в професійній діяльності, що складається з методологічно-цільового, змістово-процесуального й діагностичного блоків. Методологічно-цільовий блок моделі містить мету, наукові підходи, дидактичні та специфічні принципи підготовки майбутніх сімейних лікарів як основу для досягнення мети дослідження. Змістово-процесуальний блок моделі відображає компоненти готовності майбутніх сімейних лікарів до застосування медичного обладнання в професійній діяльності, методи, форми навчання й педагогічні технології, що використовують у контексті підготовки студентів до застосування медичного обладнання в роботі сімейного лікаря. Діагностичний блок детермінований метою дослідження та специфікою змісту навчання, що окреслений для проведення експериментальної роботи. У блоці представлено критерії, показники й рівні готовності майбутніх сімейних лікарів до застосування медичного обладнання в професійній діяльності, діагностичний інструментарій для її оцінювання, а також результат – позитивну динаміку в рівнях готовності майбутніх сімейних лікарів до застосування медичного обладнання в професійній діяльності. 5 Зʼясовано, що підготовка майбутніх сімейних лікарів до застосування медичного обладнання в професійній діяльності базована на ідеях (особистісного, системного, комплексного, здоровʼязбережувально-профілактичного, мультидисциплінарного, інтернаціоналізаційного, прогностичного, компетентнісного, кластерного) підходів, дидактичних (наочності, свідомості й активності, поступовості та систематичності знань, посильності, принцип вправ і міцного оволодіння знаннями й навичками) та специфічних (ресурсної орієнтованості, паритетності, контекстного навчання, конструктивного спілкування, інтерактивності, свободи вибору, усвідомленої перспективи, безперервного професійного розвитку, добровільності) принципів. Результатом реалізації педагогічних умов моделі стає позитивна динаміка в рівнях готовності майбутніх сімейних лікарів до застосування медичного обладнання в професійній діяльності. Цей висновок підтверджений під час дослідницько-експериментальної роботи. Вірогідність результатів верифікована за допомогою непараметричного критерію Пірсона χ2.