1. Дисертації та автореферати
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд 1. Дисертації та автореферати за Ключові слова "378.147:664-057.21-047.22 (043.3)"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Формування професійної компетентності майбутніх інженерів-технологів харчових і переробних виробництв у процесі хімічної підготовки страхування(Хмельницький національний університет, 2021) Новікова, В.Є.; Novikova, V.Ye.У роботі обґрунтовано актуальність задекларованої теми, що вмотивована запитом українського суспільства й ринку праці на висококваліфікованих фахівців – інженерів-технологів харчових і переробних виробництв. З’ясовано, що важливе значення в професійній діяльності інженерів-технологів харчових та переробних виробництв мають фундаментальні знання природничо-наукових дисциплін, зокрема хімічних. Доведено, що теорія та практика формування професійної компетентності майбутніх інженерів-технологів харчових і переробних виробництв у ЗВО України потребують пошуку нових підходів до забезпечення якості хімічної підготовки, зокрема вдосконалення змісту хімічної підготовки, розроблення навчально-методичного забезпечення, сучасних діагностичних методик визначення рівня сформованості професійної компетентності тощо. На підставі теоретичного аналізу наукової літератури з’ясовано, що порушена проблема не набула системного й ґрунтовного вивчення в педагогічному дискурсі. Досліджено теоретичні основи формування професійної компетентності майбутніх інженерів-технологів харчових і переробних виробництв у процесі хімічної підготовки. Виконано дефінітивний аналіз поняття «професійна компетентність майбутніх 3 інженерів-технологів харчових і переробних виробництв», що потрактоване як інтегральне утворення, для якого характерна готовність і здатність самостійно опановувати систему знань, умінь, навичок, професійно-особистісних якостей, індивідуального та групового виконання пізнавальних, технологічних й інших завдань, що завершується наданням якісних професійних послуг із харчових і переробних виробництв. Проаналізовано стан сформованості професійної компетентності майбутніх інженерів-технологів харчових і переробних виробництв у процесі хімічної підготовки. Обґрунтовано компонентну структуру професійної компетентності майбутніх інженерів-технологів харчових і переробних виробництв, що містить такі компоненти: мотиваційний, когнітивний, діяльнісний. Рівні сформованості (низький, середній, високий) визначені за такими критеріями: мотиваційно-ціннісний (потреби в опануванні знань із хімічних дисциплін, бажання, інтереси, прагнення, ціннісні орієнтації, мотиви вибору професії, професійно важливі особистісні властивості), когнітивно-пізнавальний (система знань із циклу хімічних і фахових дисциплін, що забезпечують формування світогляду й фахового (хімічного) мислення), операційно-діяльнісний (система вмінь і навичок, необхідних для виконання харчових та переробних процесів). У ході дослідження виявлено й обґрунтовано педагогічні умови, що вможливлюють успішне формування професійної компетентності майбутніх інженерів-технологів харчових і переробних виробництв у процесі хімічної підготовки, а саме: підвищення мотивації студентів до вивчення хімічних дисциплін; удосконалення змісту хімічної підготовки на основі впровадження авторського спецкурсу «Хімічна підготовка майбутніх фахівців переробних і харчових виробництв»; використання інноваційних педагогічних технологій та методів у викладанні хімічних дисциплін. Розроблено модель формування професійної компетентності майбутніх інженерів-технологів харчових і переробних виробництв у 4 процесі хімічної підготовки, що містить цільовий, методологічний, змістово-технологічний, результативний блоки. За попередньо розробленою програмою й методикою дослідження перевірено ефективність педагогічних умов формування професійної компетентності майбутніх інженерів-технологів харчових і переробних виробництв у процесі хімічної підготовки. Аналіз експериментальних даних, отриманих на формувальному етапі педагогічного експерименту, засвідчив, що на момент підсумкового діагностування в студентів ЕГ було помітне зростання високого й середнього рівнів сформованості професійної компетентності (10,83 % і 10,00 %), порівняно зі студентами КГ (2,57 % та 5,13 %). Низький рівень сформованості в ЕГ зменшився на 20,00 %, а в КГ тільки на 7,7 %. Вірогідність результатів проведеної дослідницько-експериментальної роботи й достовірність експериментальних даних підтверджені за допомогою непараметричного критерію χ2 Пірсона. Одержані результати засвідчують ефективність обґрунтованих педагогічних умов, які оптимізували формування професійної компетентності майбутніх інженерів-технологів харчових і переробних виробництв у процесі хімічної підготовки. Розроблено та реалізовано навчально-методичне забезпечення для хімічної підготовки майбутніх інженерів-технологів харчових і переробних виробництв.