Кафедра галузевого машинобудування та агроінженерії
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Нові надходження
Документ Двокритеріальна задача транспортного типу з мінімізацією витрат на перевезення продукції та максимізацію прибутку від її реалізації(ЛНУ імені Івана Франка, 2024) Грипинська, Н.В.; Цегелик, Г.Г.В даній роботі розглядається двокритеріальна задача транспортного типу, в якій треба мінімізувати витрати на перевезення продукції та максимізувати прибуток від її реалізації.Документ Дослідження непрямолінійності рядків просапних культур із використанням нового показника(Національна академія аграрних наук, 2021-10) Адамчук, В.В.; Булгаков, В.М.; Надикто, В.Т.; Ігнатьєв, Є.І.; Борис, М.М.; Adamchuk, V.; Bulgakov, V.; Nadykto, V.; Kyurchev, V.; Ihnatiev, Ye.; Boris, M.Мета. Ефективне і точне оцінювання непрямолінійності траєкторій рядків просапних культур за допомогою розробленого нового агроінженерного методу, заснованого на використанні комплексного дисперсійно-частотного показника. Методи. Теоретичні передумови розв’язання цього завдання здійснено з використанням основних положень теорії ймовірності і математичної статистики. Методику отримання і аналізу експериментальних даних здійснено з використанням елементів дисперсійного і кореляційного аналізу випадкових коливальних процесів. Результати. Теоретичним способом визначено кореляційну функцію процесу відхилення траєкторій рядків просапної культури від прямої лінії і дисперсію цих відхилень Dx . Завдяки аналізу отриманої кореляційної функції визначено інтервал кореляції xk, який репрезентує частотну складову коливань досліджуваного гармонічного процесу. У підсумку встановлено, що непрямолінійність рядків просапної культури можна вважати прийнятною, якщо дисперсія їх коливань Dx не перевищує 12,5 см2, а інтервал кореляції нормованої кореляційної функції xk є більшим за 25 м. Практична перевірка нового комплексного дисперсійно-частотного показника показала, що непрямолінійність сходів соняшнику, посіяного трактором ХТЗ-16131 і сівалкою Leda-12, є прийнятною за дисперсією Dx (6,44 см2) і близькою до прийнятної за інтервалом кореляції xk (20 м). Висновки. Непрямолінійність рядків будь-якої просапної культури може бути оцінена комплексним дисперсійно-частотним показником, який прямо репрезентує енергію і опосередковано — частоту відхилень траєкторій сходів цієї культури від прямої лінії. Першою складовою цього комплексного показника є дисперсія вказаних відхилень, а другою — інтервал кореляції нормованої кореляційної функції коливань досліджуваного процесу.Документ Експериментальні дослідження інтенсивності коливань сільськогосподарськи машинно-тракторних агрегатів(Вінницький національний аграрний університет, 2021-10) Булгаков, Володимир Михайлович; Кувачов, Володимир Петрович; Солона, Олена Володимирівна; Борис, Микола Михайлович; Bulgakov, V.; Kuvachov, V.; Solona, O.; Boris, M.Плавність руху сільськогосподарських агрегатів один із важливих експлуатаційних показників їхньої роботи, який оцінюють по впливу коливань (поступальних вертикальних, поперечних, кутових поздовжніх та ін.). У статті наведена методика і результати експериментальної оцінки плавності руху мостового сільськогосподарського агрегату, який рухається по слідах постійної технологічної колії. Проведені дослідження плавності руху мостового агрегату показали, що графіки нормованих кореляційних функцій вертикальних коливань мостового агрозасобу розробленої нами конструкції при його русі по слідах постійної технологічно колії характеризується функцією, що містить поряд з випадковими складовими гармонійні, які виражені загасаючими періодичними коливаннями. Спектр частот коливань остова агрозасобу зосереджений в діапазоні від 0 до 20 с−1, що узгоджується із діапазоном частот 0…0,3 см−1, в якому зосереджені дисперсії коливань нерівностей профілю слідів технологічної колії. Довжина кореляційного зв’язку становить приблизно 0,25 с, що при швидкості руху агрозасобу в межах 1,0 м/с це дорівнює 0,25 м. Отриманий результат пояснюється тим, що основний спектр коливань нерівностей профілю має періодичність, яка відповідає кроку ґрунтозачепів шин коліс агрозасобу. Проведені дослідження підтвердили ефективність методики оцінювання інтенсивності вертикальних коливань сільськогосподарського агрегату вимірювально-реєстраційним комплексом на базі планшетного комп’ютера з операційною системою Android з вбудованими в нього датчиками акселерометра і додатка Accelerometer MeterДокумент Експериментальні дослідження мікрорельєфу поверхні грунту постійної технологічної колії(Вінницький національний аграрний університет, 2021-10) Булгаков, Володимир Михайлович; Кувачов, Володимир Петрович; Солона, Олена Василівна; Борис, Микола Михайлович; Bulgakov, Volodymyr; Kuvachov, Volodymyr; Solona, Olena; Boris, MykolaПерспективним напрямком подальшого розвитку сільського господарства не тільки в Україні, а і у світі, є впровадження інноваційних технологій, до яких слід віднести колійну систему землеробства. Рух транспортних і енергетичних засобів по вирівняному ущільненому сліду постійної технологічної колії викликає небажані і нехарактерні для сільськогосподарської техніки вібрації. Останні обумовлені впливом мікропрофілю постійної технологічної колії, що здійснює істотний негативний вплив на ступінь комфорту і ефективність роботи оператора, експлуатаційно-технологічні показники, надійність і плавність руху машин. У статті представлена методика і результати експериментальної автоматизованої оцінки мікропрофілю нерівностей слідів постійної технологічної колії. Проведені експериментальні дослідження мікропрофілю нерівностей слідів постійної технологічної колії показали, що середнє квадратичне відхилення нерівностей профілю дорівнює ± 0,84 см. За своєю внутрішньою структурою нерівності профілю слідів постійної технологічної колії характеризуються функцією, що містить поряд з випадковими складовими – гармонійні, які виражені затухаючими періодичними коливаннями нормованої кореляційної функції. Основна частка дисперсій коливань нерівностей профілю слідів технологічної колії зосереджена в діапазоні частот 0…0,3 см−1. Генератором формування нерівностей поздовжнього профілю ґрунтових слідів постійної технологічної колії є параметри грунтозачепів шин коліс машин, які рухаються по ній. Підтвердженням цього є той факт, за яким довжина кореляційної зв'язку ординат нерівностей профілю слідів постійної технологічної колії в умовах випробувань мостового агрозасобу нової конструкції становить близько 0,18 м, що відповідає кроку грунтозачепів його шин.Документ Physico-chemical and tribological properties of nitrogened layers of structural steel(Khmelnytskyi: KHNU, 2021) Skyba, Mykola Yegorovych; Stechyshyn, Myroslav Stepanovich; Stechyshyna, Nadiya Myroslavivna; Lyukhovets, Volodymyr VasyliovychДокумент Physico-chemical and tribological properties of nitrogened layers of structural steel(Khmelnytskyi National University, 2021) Skyba, Mykola Yegorovych; Stechyshyn, Miroslav Stepanovich; Stechyshyna, Nadiya Myroslavivna; Martynyuk, Andriy Vitaliyovych; Lyukhovets, Volodymyr VasyliovychThe presented work is a continuation of the problem of solving practical and theoretical principles of vacuum-diffusion gas-discharge processes, in which the mechanisms of processes of formation of modified surface layers of metals under the interaction of regime (temperature, medium saturation, medium pressure in gas-discharge chamber and saturation time) and energy (current density) and voltage at the electrodes of the discharge chamber) parameters. On the basis of the obtained experimental data it is planned to formulate the position of practical use of a fundamentally new technological process with optimization of combining its mode and autonomous saturation parameters, which would fully correspond to the formation on the surface of structures corresponding to increasing reliability and durability of machine parts. The authors rely on the developed fundamentally new energy model of the nitriding process in the glow discharge, the main feature of which is the priority of those subprocesses in strengthening the surface layers of metals, which in specific operating conditions of parts are most appropriate [1]. Analysis of the literature [2, 3, 4] showed that all known theoretical models of ionic nitriding processes are largely hypothetical, because the hypotheses underlying them are not always and not fully confirmed experimentally. A number of such models do not have an analytical justification, there are no criteria for optimizing nitrided surfaces, and thus methods of managing the nitriding process in order to achieve the required performance characteristics. The accumulation of a large amount of technological data, which do not have a generalized theoretical basis, not only does not contribute to the development of practical application of ion-plasma hardening of parts, but often leads to opposite consequences, because the accumulated results do not take into account real operating conditions. In the planned cycle of works, fundamentally new provisions of the theory of diffusion gas-discharge processes of ionic nitriding of metals are formed, which are based on the priority of energy approaches [1]. From such positions theoretical processes of diffusion gas-discharge methods of ionic nitriding were not considered by domestic and foreign researchers, but they open absolutely new opportunities of studying of the thin mechanism of the phenomena and their practical application in the field of strengthening of metal surfaces.Документ Сучасні технології в механіці(Хмельницький : ФОП Мельник А.А., 2018)Збірник наукових праць за результатами міжнародної конференції молодих науковців (19-21 квітня 2018 р., Хмельницький). Організатори конференції: Міністерство освіти і науки України та Хмельницький національний університет, співорганізатор – Люблінський політехнічний університет. Напрямки роботи конференції : прогресивні методи та засоби обробки матеріалів; сучасні технологічні процеси; моделювання та експериментальні дослідження в трибології; застосування комп’ютерних технологій в матеріалознавстві; енерго- та ресурсозберігаючі технології; мехатроніка, робототехніка та інформатика; новітні технології та засоби в галузях промисловості; біоінженерія та біотехнології; нанотехнології; підвищення якості продукції та послуг; архітектура та містобудування.Документ Analysis of Linkage Mechanisms with Internal Driving Link(Advances in Science and Technology Research Journal, 2020-02-05) Kharzhevskyi, Viacheslav; Pashechko, Mykhaylo; Pasika, Viacheslav; Hembara, NataliyaThe linkage mechanisms with internal driving link that are used in many different machines are considered in the paper. The mechanism contains hydraulic cylinder that is hinged to the rack, a rocker arm that is pivotally attached to the driving rod and to the rack. The law of motion of a rod in a hydraulic cylinder was synthesized. The positions, angular velocities and accelerations of the hydraulic cylinder and the rocker arm are analytically determined by the methods of engineering mechanics and the theory of mechanisms and machines. Thus, brief analytical dependencies are obtained. It is shown that the angular accelerations of the hydraulic cylinder and the rocker arm are qualitatively similar to the relative acceleration of the rod. The results of the work can be used in the motion research of hydraulically driven excavator buckets, other lifting and loading, road building machines, in the actuating mechanisms of industrial robotsДокумент Експлуатаційні матеріали(2020) Єфіменко, В.В.; Олександренко, В.П.; Стечишин, М.С.; Курской, В.С.Лабораторний практикум з дисципліни «Експлуатаційні матеріали» призначений для підготовки бакалаврів спеціальностей «Матеріалознавство», «Агроінженерія» та «Автомобільний транспорт». Він містить лабораторні роботи з визначення найбільш важливих якісних показників, у нормованих стандартами для палива та мастильних матеріалів, що застосовуються у практиці експлуатації автомобільної та сільськогосподарської техніки і безпосередньо ознайомлюють студентів з товарним асортиментом нафтопродуктів. Лабораторні роботи допомагають оволодіти практичними навичками визначення властивостей і якісних характеристик експлуатаційних матеріалів, а також особливостями їх застосування, залежно від виду техніки та умов роботи. У них наведений аналіз паливних і мастильних матеріалів, а також подані раціональні прийоми виконання окремих операцій, підготовчих чи допоміжних робіт. Особливу увагу приділено розгляду найбільш характерних причин виникнення помилок при виконання аналізу та способів їх запобіганняДокумент Вплив технологічних параметрів карбоазотування на зносостійкість Сталі 45(Національний авіаційний університет, 2019-09) Стечишина, Надія Мирославівна; Люховець, Володимир Васильович; Стечишин, Мирослав Степанович; Stechyshyna, N.M.; Lukhovetc, V.V.; Stechyshyn, M.S.У роботі із застосуванням плану Хартлі, досліджено азотування сталі 45 після азотування в тліючому розряді. Показано, що зносостійкість залежить не лише від технологічних параметрів карбоазотування, але і від умов навантаження фрикційного контакту.Документ Моделювання трибосистем при безводневому азотуванні в тліючому розряді(Національний авіаційний університет, 2019-10) Стечишин, Мирослав Степанович; Лук'янюк, Микола Миколайович; Лук'янюк, Микола Васильович; Stechyshyn, M.S.; Lukianiuk, M.M.; Lukianiuk, M.V.Розроблений апарат формування моделі трибосистеми може використовуватись як для визначення її характеристик, так і для розробки параметрів технології, яка б забезпечувала виконання експлуатаційних вимог. При цьому, при виконанні зазначених вище умов досягається висока точність адекватності теоретичної моделі стосовно реальної.Документ Кавитационно-эрозионная износостойкость фторопластов в модельных средах пищевых производств(2019-10) Стечишин, М.С.; Мартынюк, А.В.; Олександренко, В.П.; Билык, Ю.М.; Stechyshyn, M.S.; Martynyuk, A.V.; Oleksandrenko, V.P.; Bilyk, Yu.M.В работе исследовано влияние кислых, щелочных и нейтральных сред на кинетику и механизм изнашивания фторо- пластов и полиолефинов. Исходя из термо-химико-механической модели их разрушения получены уравнения интенсив- ностей изнашивания фторопластов и полиолефинов. Определены значения энергий активации начала разрушения по- верхностей на протяжении полного цикла изнашивания поверхностного шара полимеров.Документ Fatigue Strength of Nitrided Steels in Corrosion-Active Media of the Food Enterprises(2019-07) Stechishin, M.S.; Skyba, M.E.; Sukhenko, Yu.G.; Tsepenyuk, M.I.We study the effects of the modes of nitriding in glow discharge on the low- and high-cycle fatigue of structural steels in acid, alkaline, and neutral model solutions and in air.Документ Cavitation-Erosion Wear Resistance of Fluoroplasticics in Model Food Production Media(Journal of Friction and Wear, 2019-07) Stechishin, M.S.; Martynyuk, A.V.; Oleksandrenko, V.P.; Bilyk, Yu.M.The effect of acidic, alkaline and neutral media on wear kinetics and mechanism for fluoroplastics and polyolefins has been studied. Equations for fluoroplastic and polyolefin wear intensity are obtained based on the thermochemical and mechanical model of their destruction. The values of the activation energies for the surface destruction onset over the entire wear cycle of the polymer surface spherulite are determined.Документ Kinetostatic analysis of linkage mechanisms taking into account the friction in kinematic pairs(Національний авіацйний університет, 2019) Харжевський, В'ячеслав Олександрович; Марченко, Максим Васильович; Kharzhevskyi, V.O.; Marchenko, M.V.У наведеній роботі розглядається проблема оптимального проектування важільних механізмів, які можуть використовуватись в різних машинах у різноманітних галузях машинобудування. Використання таких механізмів має ряд суттєвих переваг перед іншими типами механізмів, зокрема: відсутність вищих кінематичних пар, геометричне замикання ланок, можливість передачі більших навантажень та більші роботі швидкості машин. Одним з важливих етапів проектування таких механізмів є проведення їх кінетостатичного аналізу, зокрема, з метою визначення реакцій у кінематичних парах. Проте кінетостатичний аналіз важільних механізмів зазвичай проводять без врахування тертя у кінематичних парах, отже розробка методів кінетостатичного аналізу важільних механізмів з врахуванням сил тертя є важливою задачею, яка може бути розв’язана з використанням погрупного методу дослідження. В даній роботі розглядаються важільні механізми ІІ класу (за класифікацією Ассура-Артоболевського), до складу яких, як відомо, можуть входити структурні групи 5-ти видів. Оскільки для кожного виду структурних груп можна скласти аналітичні залежності, отже можна провести розрахунок як кінематичних, так і кінетостатичних характеристик, використовуючи уніфіковані підпрограми розрахунку. Причому, розроблені алгоритми дозволяють проводити відповідні розрахунки з врахуванням сил тертя у кінематичних парах, використовуючи метод послідовних наближень. На основі зазначених алгоритмів розроблено відповідне програмне забезпечення, яке дозволяє визначати кінетостатичні параметри проектованих механізмів, а також проводити оптимізацію з врахуванням різноманітних критеріїв. В роботі наведено деякі результати проведених розрахунків, зокрема приклади кінетостатичного аналізу шестиланкового механізму.Документ Оптимізаційний кінематичний синтез важільних механізмів із періодичною подвійною зупинкою(Хмельницький національний університет, 2019-10) Харжевський, В'ячеслав Олександрович; Марченко, Максим Васильович; Носко, Павло ЛеонідовичУ результаті проведених досліджень створена база даних кінематичних схем шарнірних чотириланкових механізмів з подвійними зупинками вихідної ланки, яка містить відомості про їх геометричні та кінематичні характеристики. Розроблене відповідне програмне забезпечення для проведення оптимізаційного пошуку вектора початкових параметрів кінематичної схеми, який забезпечить ряд поставлених вимог, що представляє для конструктора зручний інструмент для визначення оптимальних параметрів кінематичної схеми проектованого механізму.Документ The practical usage of the path generating linkage mechanisms and dwell mechanisms on their basis(UTP University of Science and Technology, 2019-10) Харжевський, В'ячеслав Олександрович; Носко, Павло Леонідович; Марченко, Максим Васильович; Kharzhevskyi, V.; Nosko, P.; Marchenko, M.Linkage path generating mechanisms are widely used to drive the various technological machines, and there are mechanisms, working points of which in some part of the trajectory should move along a straight line or along the arc of a circle. Such mechanisms can also provide a dwell of the output link. In particular, such movement of working bodies is necessary in the warp-knitting, combing, winding and other light industry machines, other various fields of modern engineering. But the main problem of the practical usage of such mechanisms is their complicated kinematic synthesis, which can be successfully solved, as shown in the article, by using numerical and analytical kinematic geometry methods.Документ Багатопараметричний оптимізаційний синтез важільних механізмів із зупинкою вихідної ланки, що побудовані на основі напрямних механізмів(КІНПАТРІ ЛТД, 2018-10-28) Харжевський, В'ячеслав Олександрович; Марченко, Максима ВасильовичВ роботі розглядається питання оптимізаційного синтезу важільних механізмів із зупинкою вихідної ланки, використовуючи різні кінематичні схеми та теоретичні методи. Сумісне використання розроблених аналітично-числових методів кінематичного синтезу та розробленого програмного забезпечення дозволяє проводити оптимізацію параметрів механізмів для забезпечення різних вимог конструктора.Документ Моделювання важільних двокривошипних механізмів із зупинкою вихідної ланки у системі SOLIDWORKS, які синтезовані за допомогою точок розпрямлення 5-го порядку(Національна металургійна академія України, 2017-04-11) Харжевський, В'ячеслав ОлександровичДокумент Синтез рычажных механизмов с выстоем выходного звена с использованием точек распрямления 5-го порядка(Гомельский государственный технический университет имени П.О.Сухого, 2016) Харжевський, В'ячеслав ОлександровичВ статье рассматривается вопрос синтеза шестизвенных рычажных механизмов, которые обеспечивают периодическую остановку (выстой) выходного звена во время непрерывного вращательного движения входного звена (кривошипа). К преимуществам таких механизмов, по сравнению с кулачковыми, можно отнести отсутствие высших кинематических пар, что позволяет повысить надежность и долговечность, а также рабочие скорости машин. В основе таких механизмов использован прямолинейно-направляющий механизм, в качестве шатунной точки которого используется особая точка – точка распрямления 5-го порядка. Разработаны алгоритмы и программное обеспечение, позволяющие проводить синтез таких механизмов по ряду начальных параметров. В статье результаты представлены в виде справочных диаграмм, облегчающих конструктору выбор геометрических параметров проектируемых механизмов.Документ Синтез рычажных двухкривошипных механизмов с периодической остановкой выходного звена методами кинематической геометрии(Объединенный институт машиностроения НАН Беларуси, 2016) Харжевський, В'ячеслав Олександрович; Kharzhevskyi, V.O.В статье рассматривается вопрос синтеза шестизвенных рычажных механизмов с периодической остановкой (выстоем) выходного звена на основе прямолинейно направляющего шарнирного четы- рехзвенного механизма. В работе показано, что использование двухкривошипного механизма вме- сто кривошипно-коромыслового позволяет получить механизмы с увеличенным ходом выходного звена, а при заданной величине хода – механизмы меньших габаритных размеров. Для определения геометрических параметров использованы методы кинематической геометрии, в частности ме- тод синтеза по особым точкам шатунной плоскости – точкам распрямления 5-го порядка. По- строены области существования таких механизмов, приведены справочные карты для определения их геометрических параметров по заданной продолжительности выстоя. Теоретические расчеты подтверждены результатами компьютерного моделирования.Документ Шарнірні механізми Чебишева із зупинкою вихідної ланки(2017) Кіницький, Я.Т.У монографії висвітлені аналіз і синтез шестиланкових механізмів Чебишева з зупинкою вихідної ланки. Наведено основні співвідношення між геометричними параметрами розглянутих механізмів, області їхнього існування, методика синтезу за заданими кутами передачі, тривалістю зупинки, коефіцієнтом зміни середньої швидкості та кута розмаху (ходу) вихідної ланки. Досліджено вплив геометричних параметрів механізму на закон руху вихідної ланки, реакції в кінематичних парах і ККД механізму. Показано переваги й недоліки розглянутих механізмів, області їхнього застосування. Даються загальні рекомендації із синтезу механізмів залежно від заданих умов, наведені деякі довідкові матеріали та програми для ЕОМ (мовою Фортран IV). Для інженерів-конструкторів, а також викладачів і студентів ВНЗ.Документ Проектування важільних восьмиланкових механізмів із зупинкою вихідної ланки на основі точок розпрямлення 5-го порядку(Одесская государственная академия строительства и архитектуры, 2016) Харжевський, В'ячеслав ОлександровичThe paper is dedicated to the synthesis of the eight-link dwell linkage mechanisms using the special points on the coupler plane – 5th order straightening points. Two movable links of the mentioned mechanisms are cranks, and as shown in the paper, it allows synthesizing of the mechanisms with larger dwells of an output link in comparison with 6- links mechanisms.Документ Использование методов кинематической геометрии для синтеза рычажных механизмов IV класса с выстоем выходного звена(Хмельницький національний університет, 2016) Харжевський, В'ячеслав ОлександровичДокумент Численно-аналитический синтез рычажных направляющих механизмов с пятикратным узлом интерполяции(Хмельницький національний університет, 2015) Харжевський, В'ячеслав ОлександровичДокумент Синтез важільних прямолінійно-напрямних механізмів з використанням п’ятикратних вузлів інтерполяції(Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут", 2015) Харжевський, В'ячеслав Олександрович; Kharzhevskyi, V.В роботі розглядається метод синтезу важільних прямолінійно-напрямних механізмів, які побудовані на базі шарнірного чотириланкового механізму з використанням методів кінематичної геометрії п’яти нескінченно близьких положень шатунної площини. Метод передбачає знаходження п’ятикратних вузлів інтерполяції шатунної кривої з прямою лінією – точок Чебишева, що відповідає випадку дотику 4-го порядку прямої лінії до шатунної кривої механізму. Це дозволяє проводити проектування важільних механізмів, шатунні криві яких в деякому околі від знайденого вузла інтерполяції наближаються з високою точністю до прямої лінії. Синтез проводиться за заданими довжинами ланок механізму.Документ Unified algorithms of kinetostatic analysis of second-class linkage mechanisms using Mathcad(University of Technology and Life Sciences in Bydgoszcz, 2015) Харжевський, В'ячеслав Олександрович; Kharzhevskyi, V.Документ Аналіз та синтез важільних механізмів(КІНПАТРІ, 2008) Харжевський, В'ячеслав Олександрович; Кіницький, Ярослав Тимофійович; Kharzhevsky, V.; Kinytsky, Y.Наведено короткий огляд результатів наукових досліджень та методів, розроблених авторами, присвячених аналізу та синтезу важільних механізмів із зупинкою вихідної ланки, які побудовані на базі чотириланкових кругових та прямолінійно-напрямних механізмів.Документ Синтез важільних механізмів 4-го класу з зупинкою вихідної ланки з використанням точок Бурместера(Хмельницький національний університет, 2007) Харжевський, В'ячеслав ОлександровичВ статті розглянуто питання синтезу важільних кругових напрямних механізмів та побудованих на їх основі механізмів із зупинкою вихідної ланки. Як відомо, для цього можуть бути використані механізми 4-го класу (за класифікацією Ассура-Артоболєвського). В роботі показано, що такі механізми можна проектувати за допомогою методів кінематичної геометрії, зокрема з використанням особливих точок шатунної площини – точок Бурместера. Проведено комп’ютерне моделювання зазначених механізмів.Документ Синтез важільних восьмиланкових механізмів із зупинкою вихідної ланки(Хмельницький національний університет, 2005) Харжевський, В'ячеслав ОлександровичВ статті розглянуто питання синтезу важільних восьмиланкових механізмів із зупинкою вихідної ланки, що побудовані на основі прямолінійно-напрямного шарнірного чотириланкового механізму з приєднаною структурною групою, вихідна ланка якої забезпечує періодичну зупинку. Приєднання двох додаткових ланок до базового шестиланкового механізму дозволяє проводити регулювання тривалості зупинки та отримувати механізми з тривалими зупинками вихідної ланки. В статті наведено деякі результати досліджень таких механізмів.Документ Синтез механізмів із зупинкою вихідної ланки на основі двокривошипного шарнірного чотириланкового механізму(Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького, 2004) Харжевський, В'ячеслав ОлександровичДокумент Комп’ютерне моделювання та аналіз важільних механізмів із зупинкою вихідної ланки, що побудовані за допомогою точок Бурместера(Хмельницький національний університет, 2006) Харжевський, В'ячеслав ОлександровичВ статті розглянуто питання кінематичного та кінетостатичного розрахунків важільних шестиланкових механізмів із періодичною зупинкою вихідної ланки, які побудовані за допомогою особливих точок – точок Бурместера. Проведено комп’ютерне моделювання вказаних механізмів у системі SolidWorks з використанням системи інженерного аналізу COSMOSMotion. Наведені деякі результати.Документ Комп’ютерне моделювання та дослідження важільних шестиланкових механізмів із зупинкою, що побудовані на основі двокривошипних механізмів(Хмельницький національний університет, 2006) Харжевський, В'ячеслав ОлександровичВ статті розглянуто питання кінематичного та кінетостатичного розрахунків важільних шестиланкових механізмів із періодичною зупинкою вихідної ланки. Проведено комп’ютерне моделювання вказаних механізмів у системі SolidWorks з використанням системи інженерного аналізу COSMOSMotion. Наведені деякі результати.Документ Аналітично-числовий синтез кругових напрямних механізмів на базі шарнірного чотириланкового механізму з використанням точок Бурместера(КІНПАТРІ ЛТД, 2005) Харжевський, В'ячеслав Олександрович; Кіницький, Ярослав Тимофійович; Kharzhevsky, V.; Kinytsky, Y.Розглянуто питання чисельно-аналітичного синтезу важільних кругових напрямних механізмів та побудованих на їх основі механізмів із зупинкою вихідної ланки за допомогою особливих точок шатунної площини – точок Бурместера. Створено алгоритми, програмне забезпечення, наведені деякі результати розрахунків.Документ Синтез важільних механізмів за заданою тривалістю зупинки вихідної ланки та межі їх існування(Технологічний університет Поділля, 2004) Харжевський, В'ячеслав ОлександровичВажливою задачею при проведенні синтезу важільних механізмів із зупинкою вихідної ланки є визначення меж їх існування, що дає можливість проводити проектування оптимальних механізмів за заданою тривалістю зупинки. Вказана задача була вирішена автором чисельно, з використанням методів кінематичної геометрії, причому проектування базових прямолінійно-напрямних механізмів проводилось з використанням точок Болла і точок розпрямлення 4-го порядку, пошук яких проводився у шатунній площині несиметричного шарнірного чотириланкового механізму. В роботі наведено деякі результати у вигляді довідкових карт.Документ Кафедра машинознавства за 40 років розбудови(Хмельницький національний університет, 2009) Кіницький, Я.Т.У даному довіднику коротко викладена інформація про діяльність кафедри машинознавства Хмельницького національного університету за сорок років її функціонування. За ці роки колектив кафедри створив належну матеріально-технічну базу, поставив на високий рівень навчальну, методичну, науково-дослідну, виховну роботи та підготовку висококваліфікованих спеціалістів для народного господарства України та науково-педагогічних кадрів для університету. Це видання призначене для викладачів, наукових працівників, студентів, а також усіх спеціалістів, які цікавляться історією розбудови університету, його кафедр.Документ Кулачково-цівкові механізми переривчастого обертового руху вихідної ланки(2010) Кіницький, Я.Т.; Костогриз, С.Г.; Підгайчук, Я.О.Монографія присвячена синтезу та розробці нових механізмів переривчастого обертового руху вихідної ланки, побудованих на базі спарених коромислових кулачкових механізмів. Подальша розробка теорії цих механізмів дозволила одержати систему кулачково-цівкових механізмів з переривчастим обертовим рухом вихідної ланки, які захищені патентами України. Запропонована наукова класифікація розроблених механізмів, які можуть бути як із зовнішнім так і внутрішнім зачепленням вхідної і вихідних ланок. Залежно від кута одного оберту вихідної ланки їх можна розділити ще на три типи. Кулачки, які є вхідною ланкою, можуть бути як однакого так і різного профілю. Різним розташуванням на вхідному валу кулачків та повторенням їх профілів можна отримати різні модифікації цих механізмів. Відповідним вибором закону руху вихідної ланки та геометричних параметрів ланок, їх розташуванням можна отримувати оптимальний варіант кінематичної схеми механізму за різними кінематичними та динамічними характеристиками. Для кожного типу механізмів встановлені особливості кінематичного та динамічного синтезу, одержані розрахункові залежності та розроблені алгоритми їх синтезу і програмне забезпечення з використанням системи Mathcad, які дозволяють оперативно підготувати необхідні дані для виготовлення кулачків на верстатах з ЧПК. Результати досліджень перевірені комп’ютерним моделюванням у системі SolidWorks. Для інженерів конструкторів, а також студентів та викладачів вищих технічних навчальних закладів.Документ Положення про щорічне рейтингове оцінювання роботи науково-педагогічних працівників університету(Хмельницький національний університет, 2012) Кіницький, Я.Т.; Параска, Г.Б.; Шинкарук, О.М.; Головко, О.В.; Кухар, В.І.Викладенні загальні положення про щорічне рейтингове оцінювання роботи науково-педагогічних працівників університету, методика оцінювання їхньої роботи, порядок підведення підсумків оцінювання, засоби стимулювання високопродуктивної роботи. Запропонована система рейтингового оцінювання показала свою ефективність і позитивно оцінюється працівниками. Завдяки її значно підвищилась виконавська дисципліна та творча активність, покращились трудові відносини у колективах.Документ Теорія механізмів і машин(Хмельницький національний університет, 2013) Кіницький, Я.Т.Теорія механізмів і машин (ТММ) є однією з основних загальноінженерних дисциплін, яку викладають у вищих технічних навчальних закладах як самостійну дисципліну або складову частину більш загального курсу механіки (в деяких навчальних закладах – прикладної чи технічної механіки), а для інженерів-механіків – першою спеціальною дисципліною. Глибокі знання теорії механізмів і машин є базою для вивчення інших навчальних дисциплін, зокрема таких як деталі машин, металорізальні верстати та інструмент, машини та апарати легкої і харчової промисловості тощо. ТММ використовує методи теоретичної механіки для розв’язування конкретних інженерних задач. Теорія механізмів і машин розглядає будову і класифікацію механізмів, методи кінематичного та динамічного дослідження, проектування їхніх схем, які є загальними для механізмів і машин різного призначення. Ці знання необхідні інженерам-конструкторам для створення сучасних машин, інженерам інших спеціальностей (у т.ч. молодшим спеціалістам-механікам) – для вмілого їх використання, а в деяких випадках дати завдання на проектування нової машини чи вдосконалення існуючої. У довіднику коротко викладені основні теоретичні положення курсу ТММ, його термінологія і залежності. Крім цього, на початку довідника наведені основні формули теоретичної механіки, які необхідні для його вивчення. Подібні довідники з різних дисциплін добре себе зарекомендували серед учнів шкіл, студентів коледжів та вищих навчальних закладів, спеціалістів виробництва.