Переглянути
Нові надходження
Документ До питання підвищення мотивації студентів в процесі вивчення іноземної мови(Cognum Publishing House, Liverpool, United Kingdom, 2024-05) Молотай Л.А.; Пасечник С.В.В статті розглядається мотивація з точки зору зовнішньої та внутрішньої. Аналізуються сучасні педагогічні технології, а також інші чинники, що сприяють формуванню позитивної мотивації у студентів на заняттях іноземної мови.Документ Стратегії розвитку цифрової грамотності в контексті сучасного світу(Кам’янець-Подільський : Заклад вищої освіти «Подільський державний університет», 2024-04-26) Кравчина Т.В.; Августенюк В.В.Цифрова грамотність є критично важливою для освіти, професійного розвитку, громадянської активності та повсякденного життя, дозволяючи індивідам адаптуватися та ефективно функціонувати в швидко змінюваному цифровому середовищі. Вона виходить за рамки простої здатності використовувати технічні пристрої, охоплюючи ширший спектр навичок критичного мислення та цифрової грамотності, які необхідні для розуміння та ефективного використання безлічі цифрових платформ та інструментів.Документ Мовні інновації у цифровому спілкуванні(Кам‘янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2024-04-02) Кравчина Т.В.; Августенюк В.В.Мовні інновації в контексті цифрового спілкування характеризуються рядом ключових атрибутів, які відображають їхню адаптивність до нових комунікативних потреб та технологічних змін. Це включає здатність мови до конденсації інформації, що дозволяє ефективніше передавати повідомлення та використання таких візуальних елементів як емодзі, меми та GIF-анімації. Інновації також сприяють гнучкості в стилях та реєстрах, дозволяючи поєднувати формальне та неформальне мовлення, та підтримують більш активну та двосторонню інтерактивність у спілкуванні.Документ Культура іншомовного мовлення майбутнього механіка(Кам‘янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2024-04-02) Кравчина Т.В.; Перейма А.У сучасному світі технологічні інновації та наукові відкриття відбуваються дуже швидко, тому необхідно постійно вдосконалювати свої знання і мовні навички для відстеження актуальних тенденцій у своїй галузі. Розвиток культури іншомовного мовлення є важливим кроком на шляху становлення професіонала у сфері механіки, що відкриває перед майбутніми фахівцями широкі можливості для міжнародної кар'єри, наукових досліджень та професійного росту.Документ Зниження тривожності студентів ЗВО на заняттях з іноземної мови під час війни в Україні(2024) Соболь Наталія МиколаївнаНавчаючись у ЗВО студенти часто переживають стрес. З початком повномасштабного вторгнення Росії в Україну ситуація ще більше ускладнилась. Стрес трактується як природна реакція людини спрямована на вирішення проблем. Поняттям близьким до стресу є тривожність, але стрес зазвичай спричинений зовнішнім тригером. Тривожність відзначається постійними, надмірними хвилюваннями, які не зникають навіть за відсутності стресора, тобто тригер вже стає внутрішнім, що на нашу думку робить тривожність більш загрозливим явищем. Проведений нами аналіз робіт, присвячених дослідженню рівнів тривожності студентів ЗВО України у період з 2011 по 2023 рік свідчить про значне зростання тривожності серед студентської молоді, що негативно позначається на здоров’ї і життєдіяльності молодих людей. Це спонукало нас до пошуку шляхів її зниження. Опитування щодо способів реагування на наявність високої тривожності у студентів виявило, що небагато студентів готові звернутись до психолога; переважна кількість респондентів віддало перевагу пошуку інформації і подальшому самостійному вирішенню цієї проблеми. Тому на нашу думку ЗВО повинні використати всі можливі способи зниження тривожності студентської молоді, задіявши як психологічну службу, так і науково-педагогічних працівників, що викладають дисципліни до змісту яких можна включити матеріал стосовно підвищеної тривожності. Однією із таких дисциплін є «Іноземна мова». Аналіз наукових досліджень і документів підтвердив, що дисципліна «Іноземна мова» може бути використана як один із засобів зниження високої тривожності студентів ЗВО. Також було запропоновано рекомендації щодо організації цілеспрямованої діяльності зі зниження тривожності студентів в процесі вивчення дисципліни «Іноземна мова».Документ Overcoming the negative effects of anxiety among Ukrainian university students during the war(Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького, 2024-03-12) Sobol, Nataliia; Shyba, AlonaThe effect on the general public's mental health is among the gravest effects of war. Prolonged stress has detrimental effects, one of which is a rise in anxiety. Students are one of the social groups that are most at risk in this regard. 96% of Ukrainian university students, who were subjects to a Spielberger State-Trait Anxiety Inventory during the war, exhibited high trait anxiety, which led us to the conclusion that it was crucial to address the detrimental impacts of high anxiety in academic contexts. The analyses of the effects of anxiety and the most efficient strategies for overcoming it allowed identifying the areas of activity for addressing the detrimental effects of high levels of student anxiety in university settings in war conditions: creation of recommendations by psychologists, with the help of which students can independently diagnose the level of anxiety, monitor situations or triggers that provoke an increase in anxiety, understand the typical ways they react and behave when they become anxious, and choose suitable ways to combat anxiety; patriotic education with an emphasis on each student's understanding their role in society, the formation of an active life position, and engagement in volunteering; team work on collaborative tasks or projects will be beneficial for students who seek solace from anxious thoughts through cognitive techniques and real-world problem solving, as well as those who have a strong need for affiliation and mutual support; engagement in physical activity proved to be protective for anxiety symptoms and disorders and physical inactivity has been found to pose a risk for the emergence of anxiety as well as for other conditions like depression. Sporting events, the active work of sports departments and clubs, quick hikes or trips to learn about local history, civil safety events organized by higher educational institutions can be very helpful; implementation of healthy lifestyle principles, the acquisition of time management skills will help students to organize their daily routine. Free time management deserves special attention; the development of interpersonal communication skills will help students with high anxiety in overcoming a variety of communication barriers (cultural, gender, physical, emotional, perceptual, and interpersonal).Документ Зміст мовної підготовки майбутніх фахівців з інформаційних технологій.(Вісник науки та освіти, 2023) Рудніцька Катерина Валеріївна; Дроздова Вероніка ВячеславівнаМовна підготовка студентів у закладах вищої освіти визначається не лише як складне, але й як надзвичайно багатогранне завдання, що охоплює вдосконалення вимови, розвиток навичок у письмовому та усному мовленні, а також володіння міжкультурною комунікацією. Ця стаття досліджує сутність мовної підготовки в контексті сучасних вимог і визначення оптимального змісту цього процесу в рамках освітнього процесу в установах вищої освіти. Аналіз останніх досліджень показав, що питання змісту мовної підготовки майбутніх фахівців з інформаційних технологій не є достатньо дослідженим. Завдання статті включає в себе розгляд аспектів мовної підготовки, визначення проблем у змісті та впровадженні міжпредметної координації, а також представлення пропозицій щодо вдосконалення змісту та організації мовного навчання для майбутніх фахівців з інформаційних технологій з урахуванням міжпредметних зв'язків та координації. Зміст мовної підготовки для майбутніх фахівців з інформаційних технологій передбачає освоєння мовних та мовленнєвих навичок у рідній та іноземній мовах. Структурування матеріалу мовної підготовки має відповідати принципам наступності, послідовності, міжпредметних зв'язків, міжпредметної координації та орієнтації на професійну підготовку. Однак, неузгодженість, що пов’язана зі змістом навчальних дисциплін «Іноземна мова» та «Іноземна мова професійного спрямування» та змістом циклів фундаментальних та фахових дисциплін, ускладнює ефективне впровадження цих принципів, що призводить до ситуації, коли студенти знайомляться з реаліями, явищами та визначеннями іноземною мовою швидше, ніж отримують знання цього матеріалу рідною мовою під час вивчення відповідних фахових дисциплін. Внаслідок цього студенти поступово втрачають сформовану професійну іншомовну компетентність. Для ефективної міжпредметної координації є важливими спільні зусилля викладачів мови та фахових дисциплін. Зазначене має включати: узгодження навчальних програм, обсягу навчального матеріалу, мовних ресурсів, методів навчання, а також вимог до знань, вмінь та компетентностей. Для вирішення цих завдань слід впроваджувати заходи, такі як регулярні зустрічі, взаємовідвідування занять та спільне створення навчальних матеріалів, включаючи тексти, комунікативні вправи та методДокумент Інноваційні технології викладання іноземних мов в умовах зростаючого впливу технологій штучного інтелекту на освітні процеси(Академічні візії, 2023) Рудніцька Катерина Валеріївна; Дроздова Вероніка Вячеславівна; Росквас Ігор АнатолійовичПроцеси інтеграції, відкритість громадськості до мультикультурних змін та стрімкий розвиток сучасних цифрових технологій впливають на розвиток системи вищої освіти. Посилення вимог до вивчення іноземних мов створює нові виклики щодо трансформації методик їх викладання. Таким чином, мета статті полягає у аналізі найпоширеніших інноваційних технологій, які використовуються у процесі викладання іноземних мов, та визначенні їхніх переваг та недоліків. Визначено, що іноземна мова відіграє важливу роль у формуванні професійних компетентностей здобувачів освіти і є надзвичайно важливою, особливо в контексті сучасної кризової ситуації та схвалення Верховною Радою законопроєкту про застосування англійської мови в Україні. Іноземна мова є основним чинником формування професійної іншомовної компетентності майбутніх фахівців. В ході дослідження було встановлено, що впровадження інновацій у процес викладання іноземних мов складається з двох аспектів: інформаційно-комунікаційного і комунікативно-діяльнісного. Відповідно, роль викладача поступово переосмислюється і трансформується: він вже є не просто носієм інформації щодо різних аспектів мови, а стає коучем, модератором та фасилітатором комунікації під час спільних видів діяльності із здобувачами освіти. До найпоширеніших інноваційних технологій у викладанні іноземної було віднесено метод проєктів, інтернет-технології для дистанційного навчання та інструменти на основі штучного інтелекту. Одним з найбільш перспективних інструментів для організації дистанційного навчання в Україні є платформа Moodle, оскільки вона пропонує численні безкоштовні рішення як для здобувачів освіти, так і для викладачів. У статті розглянуто основні інструменти на основі штучного інтелекту (ChatGPT, Opus.Pro, Stable Diffusion, Quizalize) та наведено їхні основні характеристики. Надано характеристику основних переваг предметно-мовного інтегрованого навчання (Сontent and Language Integrated Learning) як одного із інноваційних методів викладання іноземних мов. Отже, сучасний прогрес у сфері цифрових й інформаційно-комунікативних технологій несе з собою величезні можливості для вдосконалення процесу викладання іноземних мов. Впровадження інноваційних технологій, таких як чат-боти, системи штучного інтелекту та платформи для дистанційного навчання, сприяє зростанню ефективності навчання, розвитку критичного мислення у здобувачів освіти та підвищенню інтерактивності навчального процесу в цілому.Документ Лексико-синтаксичні особливості перекладу науково-технічної статті(Видавничий дім «Гельветика», 2023) Молотай Л.А.; Шилінська І.Ф.; Штохман Л.М.У статті визначено лексико-синтаксичні особливості перекладу текстів науково-технічної статті у мові оригіналу і перекладу. Виокремлено низку спільних і контрастивних ознак англомовної і україномовної наукової статті. Здійснено аналіз лексико-синтаксичних особливостей текстів науково-технічної статті англійської та української мови. Визначено лексичні групи, які характерні для науково-технічної статті (вузькогалузева лексика, загальнонаукова лексика та слова загальнонародної мови зі специфічним значенням в науковому тексті) та розглянуто їх функціонування на прикладі наукових текстів галузі інформаційних технологій (ІТ). Визначено тематичні групи англомовної загальнонаукової лексики, які зустрічаються в науково-технічній статті. Наведено приклади термінів загальнонаукової лексики та слів загальнонародної мови, які набули специфічного значення в наукових текстах ІТ-галузі. Зазначено, що основним способом перекладу термінологічної лексики є переклад за допомогою лексичного еквівалента, а також транслітерація, транскрибування, калькування. Проаналізовано англомовні речення з використанням каузативних, герундіальних та заперечних конструкцій і наведено приклади їх перекладу на українську мову. Характерною рисою англомовних наукових статей є використання герундіальних синтаксичних структур, які не притаманні українській мові. Найбільш вживаними синтаксичними структурами є каузативні конструкції, а також пасивні конструкції. Особливо це стосується вступної і заключної частин наукової статті. Зазначено, що адекватність перекладу науково-технічної статті залежить від розуміння перекладачем підмови спеціальності, сформованості умінь визначати смислове значення різних груп лексики відповідно до ситуативного контексту. Результати дослідження можуть бути використані під час навчання студентів науковотехнічному перекладу, зокрема перекладу науково-технічних статейДокумент Pedagogical Conditions for the Formation of the Professional Orientation of Students in the Process of Studying a Foreign Language.(Видавнича група «Наукові перспективи», 2023) Молотай Л.А.; Пасечник С.В.; Сніцар І.В.Professional activity includes active personal and professional development, an integral component of which is the development of the professional orientation of the specialist's personality. Despite the considerable number of definitions of this concept, the common feature of the authors is the understanding of professional orientation as a positive selective attitude towards a profession and a tendency to work in a given profession. That is why the problem of individualization of the training of future specialists, its personality oriented nature, is brought to the fore as a priority trend in matters of improving professional and technical education. The conceptual basis of the technologies of learner centered foreign language learning is a valuable attitude towards the student as a subject of knowledge, creativity, reliance on independence, initiative; actualization of creative potential; mechanisms of self-realization, self-development, selfregulation, and his integration into society. The implementation of technologies takes place through the use of collective forms of work between students, the organization of business games, role-plays, discussions on real-life problems and future professional activities; organization of interpersonal communication, dialogue; creation of a favorable emotional background for activation of internal sources of personal self-development; psychological and pedagogical support. The use of information and telecommunication technologies, distance learning technologies in teaching foreign languages, help implement a learner centered approach to teaching process. In accordance with this model of learner’s centered technologies, the main conditions for teaching foreign language students of non-linguistic specialties are processes that stimulate self-determination and self-realization of students and ensure their professional and personal development. Person oriented foreign language learning technologies in nonlinguistic specialties allow the student to become a real subject of activity, create conditions for determining content, values, and choosing ways of professional and personal development.Документ Дидактична сутність інтегрованого процесу навчання(Видавнича група «Наукові перспективи», 2023) Пасечник Світлана Володимирівна; Співачук Валентина ОлександрівнаСьогодні, як ніколи, процес інтеграції охопив практично всі сторони людського життя. У глобальному масштабі це взаємозв'язок і об'єднання різних держав (євроінтеграція); в загальнодержавному масштабі це взаємодія різних гілок влади; в соціальному плані це об'єднання частин суспільства, тобто індивідів в групи, в єдине соціальне ціле. У науці це розвиток однієї галузі знань спільно з іншими. У процесі навчання ми також стикаємося з явищами інтеграції. Навряд чи існує хоча б один предмет, смислове наповнення якого не було б взаємопов'язане зі змістом інших предметів. Тому різні види знань і відповідні види освітньої діяльності об'єднуються в єдиний освітній процес – різноаспектний і багатогранний, науково обґрунтований і практично доцільний. Однак, незважаючи на те, що в останні роки з'явилося безліч робіт, що пропагують ідеї інтегрованого процесу навчання, а також практичних навчальних курсів, в яких інформація з багатьох суміжних областей знань засвоюється на основі основного предмета, структура інтегрованої навчальної діяльності залишається невизначеною, а звідси і недостатньо ефективна методика взаємопов'язаного навчання декількох видів навчальної діяльності. Тому в статті розглядається проблема інтеграції науки в прогресивний розвиток сучасного світу, пов'язаний з розширенням сфери наукового відкриття або охоплення явищ, що пов'язані з розширенням простору думки. Також проясняється поняття “інтегрований процес навчання”, визначається його структура, цілі і завдання, а також дидактичні принципи і етапи його організації. Розвиток науки та процес її інтеграції, що безпосередньо впливає на систему освіти, описується як явище, яке потребує оновлення навчальної програми. Дослідники надають наукові висновки стосовно міжпредметних взаємовідносин в освіті та шляхи її практичного впровадження. Теоретичні та практичні аспекти міжпредметних зв’язків викладені, доведені на науковій основі.Документ Особистійсний та професійний розвиток студентів у контексті індивідуалізації вищої освіти(Видавнича група «Наукові перспективи», 2023) Пасечник С.В.; Молотай Л.А.; Петльована Л.Л.Формування нової педагогічної парадигми в нашому суспільстві, заснованої на гуманістичних ідеалах, висунуло, на нашу думку, педагогічний захист, а разом з ним і психолого-педагогічну допомогу і підтримку як одне з базових понять, яке виступає альтернативою абсолютизованої старої авторитарної педагогіки категорії педагогічної вимоги. Обґрунтування необхідності надання психолого-педагогічної допомоги та підтримки студентів у особистісному та професійному розвитку, а також створення умов для індивідуалізації в освітньому просторі університету є актуальною проблемою сучасної освіти. Наше дослідження представляє певні результати та описує структуру, принципи та умови реалізації програми, що дозволяє забезпечити підвищення психологопедагогічної компетентності, самопізнання та саморозвитку, як студентів, так і викладачів. Психологічно пізнати студента – значить отримати інформацію про психологічні характеристики: емоції, мотивацію, здібності, темперамент, характер, ставлення людини до себе, до інших людей, до життєвих подій і т.д., своєчасно надавати психолого-педагогічну допомогу та підтримку в особистісному та професійному розвитку. Індивідуалізація освіти повинна сприяти придбанню знань, спрямованих всередину, формуванню свідомості. Відсутність індивідуалізації освіти і цілеспрямована спрямованість освіти на підготовку професіонала призводять до його низької ефективності. При цьому на зміну існуванню цілісного світу приходить світ діяльності, забувається той факт, що тільки освітні знання можуть привнести загальнокультурний, загальногуманітарний сенс в оволодіння тонкощами вирішення професійних завдань. Цілісність світогляду буде досягнута тоді, коли визнання і осмислення проявів цілісного світу, його впорядкування буде проявлятися як створення порядку в свідомості, в душі, тобто в результаті самостійної розумової діяльності, ефективність вирішення цього завдання залежить від різноманітності і надмірності відповідного освітнього середовища.Документ Studying effective foreign language learning strategies to optimize the cognitive mechanisms of the adults(Видавнича група "Наукові перспективи", 2023-05-22) Kharzhevska O.M.; Харжевська Ольга МихайлівнаLanguage learning is a complex process that involves various cognitive mechanisms such as memory, attention, executive functions and motivation. In order to use a language effectively in real-life situations, adults need to develop not only their linguistic competence but also their communicative competence, which includes the ability to use language appropriately and effectively in different social contexts. To achieve this, language learners must be able to employ effective learning strategies that can enhance their motivation, attention, memory, and communication skills. This article aims to explore the relationship between language learning strategies and the development of motivation, attention, memory capacity, and communicative competence among adults. The study analyzes learning strategies and cognitive mechanisms, and identifies the most effective strategies for enhancing these cognitive abilities in language learners. The importance of motivation in language learning, and how the use of specific strategies such as goal setting, self-regulation, and positive reinforcement can enhance motivation levels among learners are discussed in the research. It also explores the role of attention in language learning, and how strategies such as selective attention and elaboration can improve learners’ ability to process and retain linguistic information. The study delves into the role of memory in language learning, and how strategies such as repetition, visualization, and association can enhance learners’ memory capacity and retrieval. The article examines the importance of communicative competence in language learning, and how strategies such as interaction, feedback, and negotiation of meaning can improve learners’ ability to use language effectively in different social contexts. The findings suggest that the use of effective language learning strategies can significantly contribute to the development of motivation, attention, perception, memory, and communicative competence among adult learners. The article highlights the need for language teachers and educators to incorporate these strategies into their teaching practices, and to provide learners with the necessary support and guidance to develop their cognitive abilities and achieve success in language learning.Документ Педагогіка партнерства у концепції «Нової української школи».(Хмельницький національний університет, 2021-09-16) Кравчина, Тетяна ВолодимирівнаДокумент Professional competence of future psychologists for work in rehabilitation institutions(“Baltija Publishing”, 2022-11-03) Kravchyna, Tetiana; Vasylenko, Olena; Romanovska, LiudmilaДокумент Педагогічна рефлексія в умовах освітнього середовища(Видавництво ЦТРІ-«Друкарський дім», 2022-11) Кравчина, Тетяна Володимирівна; Kravchyna, TДокумент Цифрова трансформація освіти та професійна рефлексія педагогів(ХНУ, 2022-10) Кравчина, Тетяна ВолодимирівнаДокумент Процес розуміння тексту та підтексту як одна з психологічних проблем(International Science Group, Boston, USA, 2022-10) Кравчина, Тетяна ВолодимирівнаДокумент Analysis of Children’s Emotional Intelligence in Families of Migrant Workers during Pandemic Covid-19 in Ukraine.(Lumen Publishing, 2022) Kravchyna, T; Danylchuk, L; Romanovska, L; Popyk, Y; Holova, NThe paper presents the results of children’s EQ analysis in families of migrant workers during the COVID-19 pandemic in Ukraine. The following methods have been applied: theoretical methods – analysis, synthesis, comparison, generalization, systematization of scientific practices in issue of children’s EQ in families of migrant workers; empirical methods – interviewing, questionnaire, self-esteem, adapted methods ‘Dictionary of emotions’, ‘Complete the sentence’, preliminary methodology ‘My dream’, adapted samples ‘My three wishes’ – for preliminary diagnostics; for data processing – comparative method, methods of quantitative and qualitative analysis of diagnostic data, graphical methods of statistics processing (tabulation, diagrams), method of experts’ assessments; methods of mathematical statistics, the Pearson criterion of homogeneity. The EI problem of children from migrant workers' families has social, pedagogical, psychological and legal aspects that are exacerbated and need to be addressed during the pandemic. It is found that basic environments – family; social environment; general secondary education institution; peers; the Internet and social networks, which are comfortable for the EI formation of children from migrant workers' families, are subject to restrictions/localizations in quarantine conditions and cause changes in EI. It is stated that in the absence of parents, the institution of general secondary education is the environment where control, efficiency and optimization of the process of forming the children’s EI are ensured. The scientific novelty of the obtained results of children’s EQ analysis in families of migrant workers during pandemic COVID-19 in Ukraine has both theoretical and practical value on the international level for researchers and social work experts, dealing with issues of work migration, including children of migrant workers. The solution of the problem involves making special psychological and pedagogical programs for children’s EQ development in families of migrant workers.Документ Realization of Future Teacher’s Mental Space in the Process of Bite-Sized Learning(Lumen Publishing, 2022) Kravchyna, T.; Kondratska, L.A.; Romanovska, L.I.; Korolova, N.; Gudz, T.As there are contradictions in the digital technology: 1) a tool for professional growth and 2) a tool for imposing a prepared scenario of achieving success on the subject, ignoring the principle of environmental compliance, our study aims to substantiate and experimentally test the effectiveness of the model of realization of modern student’s mental experience (factor in activating his systemic thinking and teleological competence). Moreover, the technology of programming as philosophizing in the BSL format is considered to be an element in the humanization of geeks culture in the situation of supposed technological singularity. In accordance with the goal, we have created a regression-correlation design for the study of the influence of the predictor variable (BSL) on the criterion variable (disclosure of mental experience). The exploratory methodology of our experimental study is determined by the content of bite sized-approbation of the author's model ‘Flipped Class’. Its conceptual idea is self-learning as creativity, which is realized in the didactics of performative action. The results of the tasks have revealed the relationships and differences in the implementation of indicators of students’ mental experience of joint e-Learning and BSL, which are visualized in correlation galaxies for future clustering. They have confirmed the leading idea of our study: the disclosure of the resources inherent in human nature in the process of learning is the way for the relentless cognition of the sense of placement with a view to achieving dignity and making free choices in life.Документ Методологічні перспективи миротворчої освіти(2022) Кравчина, Тетяна Володимирівна; Кондратська, Людмила АнатоліївнаМетою даної статті є обґрунтування педагогічної моделі реалізації сотеріологічної концепції миротворчої освіти як чинника розбудови культури миру заради осмислення цінності того, що слугує утвердженню богоподібної гідності людини і благу ближнього во славу Творця. Сутність пропонованої моделі становить методологія перформативної дидактики як майстерні душі. Її провідною ідеєю є метафоризація християнської семасіології миру як благочестивого одкровення, а основою постає коннективна теорія інтерпретації особою своєї миротворчої місії як ментального вчинку. У статті представлена епістемна карта самоорганізації перформером-миротворцем сотеріологічних компетенцій, в основу телеології якої закладено алгоритм апперцепції: коли освіта миру стає справою не просто професійного успіху, а особистої совісті. Напрям і конкретний довготривалий план такої перформативної діяльності визначає стратегія креативної кластеризації. майбутніх миротворчих сценаріїв як "шляху серця". В онтогенезі традиції перформансу, зорієнтованого на благочестивий сценарій любові до ближнього, міцно укорінилася імпровізаційна природа. Тому регулюючу функцію в імплементації означеної стратегії виконують епіґенетично зумовлені чинники активізації ментальних ресурсів освітоздобувача-перформера: технологія перформативної імпровізації (методи аурального моделювання, сотеріологічного іміджування і смислової метафоризації прогнозованого майбутнього, медіаеленктики, -еристики і - еротематики) і контекстний підхід до перформансу.Документ Рефлексивна позиція педагога: методи і прийоми рефлексії педагогічної діяльності(2022) Кравчина, Тетяна ВолодимирівнаАктуальність проблеми формування рефлексивної позиції майбутнього педагога зумовлена тим, що домінуючими у суспільстві стають загальнолюдські орієнтири. Сьогоднішня освіта орієнтована на гармонійний розвиток особистості та загальнолюдські ідеали, дедалі більшої актуальності набуває гуманістичний підхід до виховання, все перераховане вище і обумовлює об'єктивну необхідність змін у професійній підготовці майбутнього педагога. В даних умовах потрібен пошук іншого змісту діяльності педагога, впровадження нових методів і технологій його роботи. Проблема розвитку у педагогів рефлексивних навичок як професійної компетенції особливо актуальна і вимагає вирішення нових методологічних завдань для освіти, а також висуває нові вимоги до рівня компетентності фахівців. Матеріал статті висвітлює різні аспекти рефлексії педагогом своєї професійної діяльності: рефлексію, рефлексивність, рефлексивну позицію, професійну рефлексію, рефлексивну культуру. Особливу увагу автор приділяє методам та прийомам розвитку рефлексивної культури педагогів з використанням можливостей освітнього середовища. Автор виходить із того, що запропонований формат найбільше відповідає особливостям рефлексивного процесу та завданням професійного становлення педагогів. Для досягнення зазначеної мети використані наступні теоретичні методи та методики: аналіз (з метою вивчення окремих частин); синтез (об'єднання частин в ціле); порівняння (визначення відмінностей та подібностей); абстрагування (виділення в об'єкті основних значимих ознак і відхилення несуттєвих); формалізація (викладення знань у вигляді понять, суджень, розробок). Також використані інтерпретаційні методи дослідження, які орієнтовані на пояснення отриманих результатів з точки зору первинних припущень, інтеграцію отриманих емпіричних закономірностей у єдину наукову картину світу. Перспективи подальших досліджень полягають у діагностиці стану сформованості рефлексивної позиції майбутнього педагога та розробленні програми тренінгу з формування цієї якості у вчителя під час викладання дисципліни.Документ Моделі розуміння іншомовного тексту(Національний університет «Острозька академія», 2022-06) Кравчина, Тетяна ВолодимирівнаУ статті розглядаються психолінгвістичні та когнітивні процеси, що впливають на розуміння читачем іншомовного тексту, аналізуються резонансний, конструктивістський та динамічний підходи до процесів декодування лексико-граматичної інформації та інференції смисла тексту. Автором акцентується значимість індивідуальної когнітивної бази читача для адекватного розуміння експліцитної та імпліцитної інформації в тексті, пропонується характеристика моделей розуміння іншомовного тексту, в яких розглядаються багаторівневі репрезентації змісту тексту у свідомості індивіда.Документ The step-by-step nature of the professional adaptation of future economists in foreign language classes(International Science Group, 2023-01-30) Петльована, Лілія Леонідівна; Суховецька, Світлана Володимирівна; Petliovana, Liliia; Sukhovetska, SvitlanaThe results of the analysis of professionally important qualities that determine the level of professional adaptability of an economist in the language aspect showed the growing role of a foreign language in their formation and improvement. In this regard, it is necessary for us to dwell in more detail on a comprehensive analysis of the system of measures for the step-by-step formation of the professional skills of a future economist in foreign language classes in economic educational institutions. At the same time, one cannot fail to note the fact that the possibilities of a foreign language are most fully manifested in the course of professional adaptation - the initial stage of the professional formation of an economist. This is due to a number of factors, which include, on the one hand, the objective tasks of a foreign language course in a higher educational institution, which reflect the programmatic requirements for the organization of the educational process, its content aspect, and on the other hand, the level of competence of the foreign language teacher (as a result of professional self-improvement), the problem of which was devoted to one of the subsections of our study. Thus, it is possible to formulate an assumption that the quality of training of an economist is conditioned by the availability of methodological support that meets the goals of a specific stage of professional formation (including professional adaptation), as well as the teacher's understanding of the goals and objectives of each level of professional adaptation.Документ Teaching English to students by means of presentations(ЦФЕНД Центр фінансово-економічних наукових досліджень, 2023-01-27) Петльована, Лілія Леонідівна; Petliovana, L. L.In the age of information revolution, the role of foreign languages is increasing. Knowledge of foreign languages gives young people the opportunity to join the world culture, use the potential of the global Internet resources, work with information and communication technologies, as well as increase their career prospects. Informational support of higher education system has great importance for improving the quality of specialists' training because information and communication technologies create new global environment, in which future generations have to build professional and personal relationships. When getting education in foreign languages, the special scientific interest excites a multimedia presentation, the relevance of which in the educational process is explained by specific possibilities of presenting information: multi-channel, visualization, integrity, modelling of the studied processes and phenomena, interactivity, game form. The multimedia teaching aids are viewed as didactic tools characterized by complex organization of educational and scientific information, providing interactive and continuous learning interaction among students and allowing prompt and qualitatively manage individual learning and professionally oriented activities by teaching students to foreign languages.Документ The role and place of the subject "foreign language" in the context of ensuringthe professional adaptationof future economists(Published by Primedia eLaunch https://primediaelaunch.com/, 2022-06-27) Петльована, Лілія Леонідівна; Petliovana, LiliiaThe phenomenon of professional mobility is one of the most crucial research topics, since mobility provides an advantage in the global economy. A specialist who is able to adapt to new requirements is of interest. Consequently, a university graduate must possess skills and abilities that will help him to change his activities in the context of social transformations, social reforms, wars, development and obsolescence of technologies, as well as developing industries. Graduates of economic universities whose career depends on their ability to adapt to changes in various fields of work are no exceptions. The social conditions of professional mobility require the search for new pedagogical technologies.Документ Globalization as a factor in the development of modern processes of academic mobilit(Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2023-06) Магдюк, Ольга ВікторівнаПриєднавшись до Болонського процесу, українська система вищої освіти повноцінно увійшла у світовий чи, насамперед, європейський освітній простір, у світлі чого теоретичне обґрунтування глобалізаційних процесів у сфері вищої освіти стає одним із пріоритетних завдань. сучасного освітнього дискурсу. На нашу думку, глибоке теоретичне дослідження питань глобалізації освіти сприятиме тому, що реформи, які запроваджуються у вітчизняних університетах, сприятимуть входженню нашої країни у світовий освітній простір на умовах повноправного учасника та стратегічного учасника. партнер. Водночас потребує ряд уточнень проблемних аспектів розвитку процесів глобалізації освіти, особливо в їх зв’язку зі змістовними змінами суспільної системи, які ми спостерігаємо у другій половині ХХ – на поч. ХХІ ст. В умовах глобальних трансформацій суспільства політика у сфері вищої освіти намагається врахувати потреби різних груп людей, які забезпечують розвиток вищої освіти – структур, споживачів освітніх послуг тощо, що вимагає формування нові (наближені до міжнародних) орієнтири та стандарти в галузі освіти, які базувалися б на якісному теоретичному фундаменті.Документ Формування словникового запасу у студентів під час опанування курсу з іноземної мови за професійним спрямуванням(Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького, 2021-11) Пілішек, СвітланаУ матеріалі розглядаються підходи до формування переліку слів для запам'ятовування.Документ Barriers in professional other-language communication in international diplomacy(Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького, 2021-12) Kiryakova, O.; Pilishek, S.The work suggests a list of effective approaches to workplace communication in foreign office service.Документ Особливості колаборативного навчання в онлайн-курсах з іноземних мов(Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького, 2020-11) Пілішек, Світлана ОлександрівнаДокумент Розвиток м’яких навичок під час навчання говоріння іноземною мовою(Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького, 2022-11) Пілішек, СвітланаТези висвітлюють особливості та потенціал розвитку м'яких навичок під час занять з іноземної мови.Документ Колаборативне навчання на заняттях з іноземної мови у вищому навчальному закладі: переваги та можливі виклики(Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького, 2021-11) Пілішек, СвітланаСтаття містить узагальнений досвід застосування колаборативного навчання під час викладання англійської мови у Хмельницькому національному університету з метою зокрема забезпечення інтерактивності практичних занять, забезпечення студентоцентрованості навчального процесу, розвитку не лише іноземномовної комунікативної компетентності, але й іншої низки вмінь та навичок, необхідних для успішної майбутньої професійної діяльності студентів тощо. Установлено витоки походження активного методу колаборативного навчання та визначено його сутність і алгоритм застосування викладачем. Комунікативний підхід до викладання іноземної мови станом на сьогодні вважається одним із найбільш ефективних. Відтак залучення колаборативного навчання, котре передбачає взаємодію між учасниками групи під час вирішення професійно орієнтованих ситуацій засобами іноземної мови, розглядається як ефективний, мотивуючий прийом, котрий дозволяє також вибудовувати власну індивідуальну траєкторію навчання для студентів. Актуальність більш широкого використання методу колаборативного навчання під час занять з іноземної мови підкреслюється і тим, що цей метод сприяє формуванню та удосконаленню низки компетенцій студентів, включно із комунікативною, котра є ключовою у навчанні іноземних мов. Хоча роль викладача під час колаборативного навчання набуває змісту спостерігача, фасилітатора тощо, а спілкування між викладачем та студентами реалізується за моделлю суб’єкт-суб’єктної взаємодії, викладачу варто бути готовим до можливих викликів. Аби ретельно спланувати та успішно реалізувати сценарій колаборативного навчання, викладачеві варто розвинути та/або удосконалити необхідні для цього компетентності (здатність до планування, до моніторингу та підтримки груп, здатність до узагальнення та рефлексії).Документ Gender Characteristics of Individual’s Linguistic Behavior in the Context of Future Translators’ Professional Training(Emerging Science Journal, 2022) Bloshchynskyi, Ihor; Bahrii, Hanna; Nanivska, Lidiia; Tsviak, Larysa; Isaiieva, Ilona; Skyba, Kateryna; Pilishek, Svitlana; Moroz, Nadiia; Herasimova, Oksana; Yamkova, Valentyna; Mishchynska, IrynaThe article seeks to investigate the gender differences of individuals in foreign language learning and reveals the peculiarities of the implementation of linguistic behaviour in the context of a gender role approach in the process of foreign language teaching to future translators. The purpose of the article is to analyze the gender differences in the implementation of future interpreters’ linguistic behavior, to develop and check the program of their foreign language skills development, and to make practical recommendations for improving the professional training, taking into account the gender peculiarities. Methods of research: theoretical, empirical, psychodiagnostic, and testing methods. The study reveals the main gender differences in the teaching of both male and female students, with a focus on the peculiarities of their perception, thinking, and foreign language abilities in general. The program and practical recommendations to foreign language instructors on the foreign language ability development of future interpreters are presented in the article based on a gender approach. The results of the research indicate that gender does affect foreign language learning styles. It has been found that considerable attention should be paid to overcoming the gender gap in the educational achievements of male and female future translators. Therefore, the authors consider it appropriate to teach a foreign language in mixed groups without dividing male and female students into separate subgroups.Документ Особливості навчання читання іноземною мовою: задіяні психологічні механізми та опанування стратегіями читання(Вісник Національного університету оборони України, 2022-12) Пілішек, СвітланаДослідження розглядає розвиток когнітивної навички читання іноземною мовою як складного процесу, який передбачає залучення механізмів робочої пам’яті. Встановлено які саме механізми робочої пам’яті і у який спосіб впливають на процес читання іноземною мовою. Окреслено зміст та принципи навчання та застосування стратегій читання. Визначено вплив на виконання завдань на розуміння прочитаного тексту в умовах використання стратегій читання.Документ Функції викладача ЗВО у період воєнного стану(Pegas Publishing, Canada, Ottawa, 2023) Магдюк, Ольга ВікторівнаПсихічне здоров’я студентів, їхній психосоціальний розвиток та їхні шанси на подолання пов’язаних із війною нещастя, все залежать від організації та якості їхнього повсякденного життя. ЗВО, після сім’ї, другий найважливіший життєвий простір для підліткового віку. Майже всі підлітки у віці від 16-20 років навчаються і проводять більшу частину свого життя у стінах свого Альма матер. Таким чином, кожен навчальний заклад може мати величезний вплив на якість життя та психосоціальний стан кожного студента. Більшість травмованих або інших психосоціально вражених студентів можуть отримати професійну психологічну допомогу, але їм може допомогти будь-який викладач у межах ЗВО.Документ Місце іншомовної освіти в процесі підготовки майбутніх спеціалістів(Житомирський державний університет імені Івана Франка, 2023) Магдюк, Ольга ВікторівнаГлобальні інтеграційні процеси, постійне розширення міжнародних зв’язків у багатьох галузях виробництва та економіки роблять іноземні мови особистісно значущим напрямком навчання. Усвідомлення необхідності знання та володіння хоча б однією іноземною мовою, її неоціненної ролі на ринку праці сприяє мотивації до її вивчення. Пріоритетним напрямом модернізації освіти в країні є не лише навчання іноземних мов, а іншомовна освіта. Іншомовна освіта – це керований процес засвоєння систематизованих знань і вмінь, що дозволяють мовленнєву діяльність іноземною мовою з урахуванням соціокультурного контексту країни вивчення мови. Урахування сучасних тенденцій організації та розвитку іншомовної освіти дозволить досягти високих особистісних і міжпредметних результатів навчання засобами іноземної мови, що вивчається. При цьому високопрофесійне володіння хоча б однією іноземною мовою стане досяжною метою людини будь-якої вікової категорії, оскільки сучасний світ – багатомовний і полікультурний світ, світ відкритих кордонів для міжкультурного та міжетнічного спілкування людей, які є представниками різних культур. В умовах розвитку цифрового мультикультурного суспільства зростає роль мов. Це пояснюється розширенням міжнародних економічних, торгово-виробничих зв’язків, мобільністю населення, організацією співробітництва вищих навчальних закладів і закладів культури. Відповідно зростає потреба у спеціалістах зі знанням іноземної мови.Документ Рroblems of modern higher education and their solutions(2023) Магдюк, Ольга ВікторівнаВажливість інтеграційних процесів в освіті, здійснення наступності на освітніх рівнях є важливою умовою розширення сфери взаємодії на основі розвитку комунікативних здібностей кожного члена суспільства. У зв’язку з цим одним із актуальних завдань навчання іноземних мов є безперервна послідовна підготовка студентів різних рівнів навчання до ситуацій практичного використання мов як інструментів міжкультурного навчання та взаємодій. Поняття спадкоємності належить до сфер філософії, психології, педагогіки, методології, визначаючи в кожному конкретному випадку переломлення накопиченого досвіду через його прогресивне осмислення, використання неминущих цінностей минулого для творення сьогодення та майбутнього. Пошуково-знахідницькі засоби забезпечення ефективності розвитку іншомовної мовленнєвої діяльності студентів немовних спеціальностей, формування багатомовної особистості, яка увібрала цінності рідної та іншомовної культур і готова до міжкультурного спілкування, впливають на фундаментальні структури дидактики, методики, педагогічної психології. Сутність наступництва полягає у взаємодії минулого, теперішнього і майбутнього. Ця категорія носить міжнауковий характер. Його вивчали у філософії, психології, педагогіці та методиці. Під спадкоємністю в широкому розумінні слова розуміється «зв'язок між явищами в процесі розвитку, коли нове, усуваючи старе, зберігає деякі його елементи».Документ Theoretical foundations for the implementation of continuity in development of foreign language activities of students of non-language specialities(2023) Магдюк, Ольга ВікторівнаВажливість інтеграційних процесів в освіті, здійснення наступності на освітніх рівнях є важливою умовою розширення сфери взаємодії на основі розвитку комунікативних здібностей кожного члена суспільства. У зв’язку з цим одним із актуальних завдань навчання іноземних мов є безперервна послідовна підготовка студентів різних рівнів навчання до ситуацій практичного використання мов як інструментів міжкультурного навчання та взаємодій. Поняття спадкоємності належить до сфер філософії, психології, педагогіки, методології, визначаючи в кожному конкретному випадку переломлення накопиченого досвіду через його прогресивне осмислення, використання неминущих цінностей минулого для творення сьогодення та майбутнього. Пошуково-знахідницькі засоби забезпечення ефективності розвитку іншомовної мовленнєвої діяльності студентів немовних спеціальностей, формування багатомовної особистості, яка увібрала цінності рідної та іншомовної культур і готова до міжкультурного спілкування, впливають на фундаментальні структури дидактики, методики, педагогічної психології. Сутність наступництва полягає у взаємодії минулого, теперішнього і майбутнього. Ця категорія носить міжнауковий характер. Його вивчали у філософії, психології, педагогіці та методиці. Під спадкоємністю в широкому розумінні слова розуміється «зв'язок між явищами в процесі розвитку, коли нове, усуваючи старе, зберігає деякі його елементи».Документ Обґрунтування педагогічних умов наступності у процесі розвитку іншомовної мовної діяльності студентів немовних спеціальностей(ГО «Науково-освітній інноваційний центр суспільних трансформацій», 2023) Магдюк, Ольга ВікторівнаДля оптимальної організації навчального процесу викладачеві важливо знати мотиви вчення студентів, вміти правильно виявляти їх і розумно керувати ними. Справжню мотивацію дозволяють викликати у студента параметри, властиві конкретному індивіду: особистий досвід, контекст діяльності, інтереси та схильності, емоції та почуття, світогляд, статус у колективі. У ході розвитку іншомовної мовної діяльності саме облік особистісних властивостей забезпечує ініціативну участь студента у навчальному чи реальному спілкуванні. У зв’язку з цим перед викладачем постають завдання, які полягають у використанні міжособистісних відносин студентів та створення емоційного благополуччя на заняттях з іноземної мови. Розв’язання даних завдань можна здійснити, на наш погляд, у проблемній ситуації, що є дійсністю іншомовного спілкування [2]. Для регуляції включення студента у проблемну навчальну ситуацію необхідні мотиви і цілі у вигляді ідеального чи матеріального образу бажаного кінцевого результату. Наявність мети забезпечує конкретизацію умов та засобів виконання іншомовної мовної діяльності студентів. Інтенсивність навчального процесу тим вища, чим активніше поводиться студент, і чим ґрунтовніше він / вона підходить до вирішення проблемної ситуації. Специфічна роль пізнавальної мотивації щодо іноземної мови студентами немовних спеціальностей полягає в тому, що в процесі навчання відбувається зміщення акценту на оволодіння мовленнєвою діяльністю та формування комунікативної компетенції. З цієї причини стає важливою активна роль самого суб’єкта процесу навчання. Комунікативна здатність студентів розвивається шляхом їх залучення у процес вирішення широкого кола значущих, реалістичних, які мають сенс і досяжних завдань, успішне завершення яких приносить задоволення та підвищує впевненість в собі.Документ Особливості мобільності як професійно значущої особистої якості студентів(2023) Магдюк, Ольга Вікторівна; Рогульська, ОксанаГлобалізація освіти викликає справедливу критику самодостатності університетів будь-якої країни, головне завдання яких, підготовка компетентних фахівців. Більше того, сьогодні загальновизнаною є необхідність розширення академічної мобільності студентів. І тому, саме «академічна мобільність» та основні методологічні підходи до визначення сутності цього поняття розглядаються в статті. Досліджено мету, завдання, функції академічної мобільності студентів у контексті міжнародної освітньої інтеграції. Значні зміни, що відбулися в суспільстві, докорінні зміни у сфері вищої освіти спричинили переосмислення цілей, завдань і методів організації навчання в нашій країні. Однією із головних цілей освіти стає підготовка кваліфікованих фахівців, здатних орієнтуватися в реальності, що постійно змінюється, опановувати нові сучасні технології, реалізовувати їх на практиці і успішно освоювати принципово нові галузі та види діяльності. Успішно самореалізуватися та почуватися комфортно в сучасному суспільстві, а також забезпечити його сталий розвиток зможуть фахівці, здатні мобільно вдосконалювати самих себе та перетворювати професійну дійсність відповідно до вимог часу та сучасного суспільства. Метою статті є розкриття сутності формування особистісної мобільності майбутніх спеціалістів. Активність особистості проявляється у вмінні мобілізувати свої можливості, реалістично оцінити події та знайти своє місце у навколишньому житті, відстоювати свої погляди, тощо. Таким чином, особистісна мобільність виражає тенденцію у прагненні людини досягти задоволення своїх матеріальних і духовних потреб, що все зростають. У результаті здійсненого дослідження було зазначено, що академічна мобільність є однією з важливих умов розвитку та самореалізації особистості в сучасних умовах. Це дає можливість студентам: продовжити отримання подальшої освіти; самостійно формувати освітню траєкторію відповідно до інтересів, схильностей, потреб; отримати додаткові знання у суміжних галузях; вдосконалювати навички іноземної мови, міжкультурного спілкування; ознайомитися з іноземною культурою, історією тощо.