Кафедра соціальної роботи та соціальної педагогіки
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Нові надходження
Документ Професійна підготовка фахівців соціальної сфери: надбання, проблеми, перспективи(Хмельницький національний університет, 2022)У збірнику представлені тези доповідей учасників Всеукраїнської науково-практичної конференції, яка відбулась 27-28 жовтня 2022 року в м. Хмельницькому на базі Хмельницького національного університету за ініціативи кафедри соціальної роботи і соціальної педагогіки. Збірник адресований науковцям, аспірантам, студентам, а також усім, хто цікавиться сучасними науковими надбаннями, проблемами і перспективами в галузі соціальної сфери. Матеріали подані в авторській редакції. Відповідальність за науковий та літературний зміст опублікованих матеріалів несуть їх автори. Думки авторів можуть не збігатися з позицією редколегії. Збірник матеріалів конференції підготовлений до друку кафедрою соціальної роботи і соціальної педагогіки Хмельницького національного університету http://www.khnu.km.ua/ При передруку публікацій посилання на збірник обов’язкове.Документ Теоретичні та методичні аспекти соціальної діяльності(ФОП Цюпак А.А., 2020) Борейко, А.І.; Борейко, О.М.; Данильчук, Л.О.; Замашкіна, О.Д.; Козубовський, Р.В.; Кочарян, А.Б.; Повідайчик, О.С.; Попик, Ю.В.; Рабійчук, С.О.; Сидорчук, Н.Г.; Човган, О.О.Монографія присвячена висвітленню актуальних питань соціальної діяльності, а саме: теоретико-методичного вирішення соціальних проблем та професійної підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери. Матеріали монографії можуть представляти науковий інтерес для фахівців соціономічного профілю, викладачів та студентів ЗВО, широкому колу читачів.Документ Теоретичні та методичні аспекти соціальної діяльності(ФОП Цюпак А.А., 2020) Грач, Ю.В.; Козаченко, С.М.; Комар, Т.В.; Ігумнова, О.; Мельник, Ж.В.; Мельник, Л.П.; Олійник, К.С.; Раєвська, Я.М.; Руденок, А.І.; Співак, В.І.; Стинська, В.В.Монографія присвячена висвітленню актуальних питань соціальної діяльності, а саме: теоретико-методичного вирішення соціальних проблем та професійної підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери. Матеріали монографії можуть представляти науковий інтерес для фахівців соціономічного профілю, викладачів та студентів ЗВО, широкому колу читачів.Документ Теоретичні та методичні аспекти соціальної діяльност(Фоп Цюпак А.А., 2020) Василенко, О.М.; Синюк, Н.В.; Овод, Ю.В.; Романовська, Л.І.; Фурдуй, С.Б.; Шеремет, А.М.; Якубова, Л.А.Монографія присвячена висвітленню актуальних питань соціальної діяльності, а саме: професійної підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери. Матеріали монографії можуть представляти науковий інтерес для фахівців соціономічного профілю, викладачів та студетів ЗВО, широкому колу читачів.Документ Теоретичні та методичні аспекти соціальної діяльності(Фоп Цюпак А.А., 2020) Багрій, В.Н.; Бриндіков, Ю.Л.; Голова, Н.І.; Грабчак, О.В.; Джежик, О.В.; Кравчина, Т.В.; Москалюк, О.І.Монографія присвячена висвітленню актуальних питань соціальної діяльності, а саме: професійної підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери. Матеріали монографії можуть представляти науковий інтерес для фахівців соціономічного профілю, викладачів та студетів ЗВО, широкому колу читачів.Документ Професійна мобільність майбутнього праціівника соціальної сфери: теорія та практика(ФОП Мельник А.А., 2018) Рідкодубська, Ганна АнатоліївнаУ монографії висвітлено питання підготовки до професійної мобільності май- бутнього працівника соціальної сфери. Визначено основні сутнісно-функціональні характеристики формування готовності до професійної мобільності. Розроблено пе- дагогічну концепцію підготовки до професійної мобільності майбутніх працівників соціальної сфери Обґрунтовано педагогічні умови підготовки до професійної мо- більності, визначено компоненти, критерії, показники та рівні розвитку готовності до професійної мобільності майбутніх працівників соціальної сфери. Представлено авторську педагогічну систему підготовки до професійної мобільності, яка поєднує сукупність компонентів цілісного педагогічного процесу - від цілей до результату. Монографія буде цікава викладачам, докторанам, аспірантам, студентам закладів вищої освіти, які досліджують феномен професійної мобільності та практикуючим соціальним працівникамДокумент Теоретичні та практичні основи організації реабілітаційної діяльності з комбатантами(Хмельницький національний університет, 2018) Бриндіков, Юрій ЛеонідовичУ методичному посібнику представлено теоретико-методологічні та практичні аспекти організації реабілітаційної діяльності з такої категорією клієнтів як комбатанти – військовослужбовці, які приймали участь у військових діях. Рекомендується для студентів напрямів підготовки «Соціальна робота» і «Практична психологія», а також для фахівців соціальної сфери, що проводять реабілітаційну діяльність.Документ Реабілітація військовослужбовців учасників бойових дій в системі соціальних служб: теоретико-методичні основи(Хмельницький національний університет, 2018) Бриндіков, Юрій ЛеонідовичДосвід участі комбатантів у військових діях на сході України свідчить про високий рівень їхньої травматизації. Для підвищення рівня боєздатності та збереження фізичного і психічного здоров’я, нормалізації психоемоційної сфери військовослужбовців виникає необхідність у проведенні комплексної реабілітації. У чому полягає суть комплексної реабілітації та чи відповідає сучасним запитам суспільства діюча система реабілітації військовослужбовців учасників бойових дій? Автор пропонує своє бачення проблеми, звертається до розгляду різноманітних аспектів реабілітації, її видів та можливостей, досліджує зарубіжний досвід проведення реабілітаційних заходів з комбатантами. Книга містить теоретичні положення і методичні матеріали. Монографія адресована викладачам, аспірантам, магістрантам, студентам вищих навчальних закладів освіти, науковим працівникам й фахівцям соціальної сфери.Документ Відповідальне батьківство ХХІ століття(2022)Збірник тез підготовлено за доповідями учасників ІІ науковометодичного онлайн-семінару з міжнародною участю «Відповідальне батьківство ХХІ століття» (Хмельницький, 15 вересня 2022 р.).Документ Теоретико-практичні засади партнерської взаємодії соціономічної та освітньої сфер(2022)Збірник тез підготовлено за доповідями учасників міжрегіонального науково-методичного онлайн-семінару «Теоретико-практичні засади партнерської взаємодії соціономічної та освітньої сфер» (Хмельницький, 26 квітня 2022 р.). Зважаючи на свободу наукової творчості, відповідальність задостовірність матеріалів та фактів несуть автори.Документ Відповідальне батьківство ХХІ століття(2021)Збірник тез підготовлено за доповідями учасників науково-методичного онлайн-семінару «Відповідальне батьківство ХХІ століття» (Хмельницький, 16 вересня 2021 р.).Документ Дитинство: сучасні реалії, виклики, перспективи(2021)Збірник тез підготовлено за доповідями учасників науково-методичного онлайн-семінару до Дня захисту дітей «Дитинство: сучасні реалії, виклики, перспективи» (Хмельницький, 31 травня 2021 р.).Документ Теоретико-практичні засади реалізації соціальних медіа у професійній підготовці та діяльності соціальних працівників(О. О. Євенок, 2020) Данильчук, Лариса ОлексіївнаУ статті висвітлено теоретико-практичні засади реалізації соціальних медіа у професійній підготовці та діяльності соціальних працівників. Проаналізовано зміст соціальних медіа як інформаційного ресурсу. Встановлено що до соціальних медіа відносять: інтерактивні веб-сторінки, блоги, платформи для мікроблогів, сервіси для поширення фото та відео. Окреслено методологічні підходи щодо можливостей та специфіки реалізації соціальних медіа у професійній підготовці та діяльності соціальних працівників, а саме: інституційний, соціалізаційний, особистісний, структурний, конструктивізму, правовий, соціологічний, лінгвістичний. Виокремлено функції, які виконують соціальні медіа: інформаційну, посередницьку, соціально-виховну, організаційну, соціально-креативну, комунікативну. Зауважено на необхідність використання соціальних медіа у практиці соціальної роботи як сучасного та доцільного інструменту. Обґрунтовано негативні та позитивні аспекти соціальних медіа, що впливають на формування ціннісних орієнтирів сучасної людини.Документ Підготовка фахівців соціономічного профілю до профілактичної роботи(2020) Данильчук, Лариса ОлексіївнаДокумент Використання сучасних медіа у посесійній підготовці соціальних працівників(2020) Данильчук, Лариса Олексіївна; Стинська, Вікторія ВолодимирівнаДокумент Емоційний інтелект дітей із сімей трудових мігрантів: середовищний підхід(2020-08-15) Данильчук, Лариса ОлексіївнаУ статті презентовано результати дослідження проблеми емоційного інтелекту дітей із сімей трудових мігрантів. Теоретичний аналіз здійснено на підставі вітчизняної і зарубіжної джерельної та наукової бази з окресленої проблеми. Зазначено, що проблеми пов’язані із сім’ями трудових мігрантів та їх дітьми потребують вирішення на міжнародному, загальнодержавному, нормативно-правовому, науково-методичному рівнях. Теоретичні засади розуміння емоційного інтелекту обґрунтовано з урахуванням узагальнюючих міркувань вчених, які досліджували концептуально-змістове наповнення поняття. Зазначено, що емоційний інтелект є необхідною складовою успішної соціалізації особистості. Розглянуто зміст поняття «діти із сімей трудових мігрантів», що дало можливість стверджувати: правового статусу «дитина трудових мігрантів/із сім’ї трудових мігрантів» в Україні не має. Встановлено: концепт «дитина трудових мігрантів/із сім’ї трудових мігрантів» часто ототожнюють із поняттям «соціальне сирітство». Зауважено, що таке ототожнення є некоректним; соціальною сиротою дитина може вважатися тільки у випадку свідомого усунення батьків від виконання батьківських обов’язків. Із позицій середовищного підходу, сегментовано середовища перебування дітей із сімей трудових мігрантів, які є базовими для формування емоційного інтелекту: середовище-сім’я; середовище-соціальне оточення; середовище-ЗЗСО; середовище-однолітки; середовище-інтернет та соціальні мережі.Документ Формування професійних умінь майбутніх соціальних педагогів/працівників у процесі педагогічної практики(Фоп Цюпак А.А., 2020) Багрій, Вікторія НеофидівнаУ розділі досліджено: підготовка висококваліфікованих фахівців із соціальної сфери, здатних на високому рівні оволодіти теоретичними і практичними основами, може мати позитивне довготривале значення лише за умови організації відповідного виховного середовища ще у стінах вищого навчального закладу, подальшого забезпечення власного професійного зростання протягом життя. Авторкою зазначено, що актуальність цього завдання зумовлена певними обставинами: наявний рівень підготовки соціальних педагогів/соціальних працівників не повною мірою відповідає сучасним вимогам; на відміну від навчальної роботи, яка організовано здійснюється в навчальних установах, позашкільне життя учнів, за окремими винятками, супроводжується негативними факторами соціального середовища, неорганізованого дозвілля, недостатньою увагою з боку батьків, що провокує масові правопорушення неповнолітніх, раннє прилучення до алкоголю, наркотиків тощо. Останнє становить серйозну соціально-педагогічну проблему.Документ Шляхи та методи розвитку мовленнєвих творчих здібностей у дітей дошкільного віку.(ПП Заколодний М.І., 2020) Багрій, Вікторія Неофидівна; Федчишина, ЗорянаОсобливої важливості на сучасному етапі набуває процес розвитку мовленнєвих творчих здібностей у дітей старшого дошкільного віку. Існують різні методики та моделі розвитку мовленнєвих творчих здібностей.Документ Особливості виховання єдиної дитини в родині.(ПП Заколодний М.І., 2020) Багрій, Вікторія Неофидівна; Редько, СергійСім’я, на думку вчених, - єдиний соціальний інститут, який забезпечує (може й повинен це робити) ефективне виховання дітей; так само як і переконливим може бути підсумок історичного розвитку людства: дитина як суб’єкт соціалізації не лише сама змінюється під дією виховних впливів, а й змінює своїх вихователів. І тому проблеми, з якими доводиться стикатися батькам у ставленні до своїх дітей, є вічними, а сім’я, як своєрідний мікроколектив, відіграє істотну й довготривалу роль у процесі становлення особистості дитиниДокумент Роль самовиховання у розвитку особистості. Взаємозв’язок саморозвитку і самовиховання.(ПП Заколодний М.І., 2020) Багрій, Вікторія Неофидівна; Лисий, ВладиславЗміни, які відбуваються у соціальному, політичному, духовному та економічному житті суспільства, загострили потребу в особистості, здатній свідомо та активно визначати спосіб свого життя, нести відповідальність за результати дій і вчинків, чітко визначатись у напрямках розвитку та вдосконалення. Зовнішніми впливами, до яких належить і виховання, цього досягнути дуже важко. Необхідно опиратись на внутрішні механізми розвитку особистості.Документ Особливості формування професійно-важливих якостей у молоді у процесі шкільної профорієнтації.(ПП Заколодний М.І., 2020) Багрій, Вікторія Неофидівна; Шевчук, С.В.Сучасне суспільство перебуває в умовах постійних динамічних змін та перетворень, які торкаються усіх сфер життєдіяльності людини. Професійно важливі якості особистості є необхідною умовою успішного виконання певного виду професійної діяльності.Документ Невербальне спілкування – запорука успішної особистості та формування іміджу фахівця(ФОП Бондаренко М. О., 2020) Багрій, Вікторія Неофидівна; Каштанова, І. О.; Bahrij, V. N.; Kashtanova, I. O.Уміння вдало переконувати, представляти інтереси колективу чи організації, захищати проекти, подавати нову інформацію – це важлива складова успіху фахівця в будь-якій галузі чи сфері нашого сучасного життя. Таким чином, виразне, красномовне, багате мовлення завжди буде запорукою успішної реалізації фаховóго і творчого потенціалу особистості. Великою мірою це залежить і від уміння вдало використати у спілкуванні усі засоби невербального мовлення.Документ Застосування тренінгових занять спрямованих на активізацію обрання майбутнього фаху(Хмельницький національний університет, 2020-04-09) Багрій, Вікторія НеофидівнаСучасне суспільство перебуває в умовах постійних динамічних змін та перетворень, які торкаються усіх сфер життєдіяльності людини. Тому актуальною постає проблема пошуку таких форм навчання, які відповідатимуть новим освітнім потребам та сприятимуть формуванню професійної компетентності студентів, майбутніх фахівців соціальної сфери. Саме тренінг дає змогу реалізувати необхідні умови розвитку професійного і особистісного самоусвідомлення і становлення майбутнього соціального працівника, дає змогу відкорегувати його професійну поведінку, набути навичок майстерного виконання соціально-педагогічних функцій.Документ Формування професійної готовності майбутніх соціальних педагогів до роботи з клієнтами соціальних центрів матері і дитини(ФОП Цюпак А.А., 2020) Шеремет, Алла МихайлівнаУ розділі представлено результати теоретичного дослідження з особливостей формування професійної готовності майбутніх соціальних педагогів до роботи з клієнтами соціальних центрів матері і дитини. Описана специфіка діяльності соціальних центрів матері ідитини, зміст практичної діяльності та професійні обов’язки соціального педагога у них. Обґрунтованозначущість цілеспрямованого розвитку професійної готовності майбутніх соціальних педагогів для роботи у соціальних центрах матері ідитини.Представлено практичний досвід впровадження у навчально-виховний процес таких педагогічних умов для формування професійної готовності майбутніх соціальних педагогів до роботи з клієнтами СЦМДяк 1)розвиток гуманістичних ціннісних орієнтацій та особистісних якостей для роботи з попередження відмови від новонароджених дітей; 2)впровадження спеціального навчального модулю під час формування у студентів пренатальної культури; 3)використання елементів навчального психолого-педагогічного тренінгу для вдосконалення професійних умінь; 4)удосконалення комунікативних умінь угалузі усвідомленого ставлення до материнства, пренатального виховання, профілактики соціального сирітства.Документ Соціально-психологічна адапатація студентів-першокурсників: теоретико-діагностичний аспект(Хмельницький національний університет, 2020) Шеремет, Алла Михайлівна; Комар, Таїсія ВасилівнаВ статті розглянуто оптимізація психолого-педагогічних впливів на соціалізацію студентів.Документ Самотність як проблема соціальної роботи(ДП «Інформаційно-аналітичне агентство», 2020) Шеремет, Алла МихайлівнаВ статті розглянуто відношення до самотності людей похилого віку.Документ Особистісні та професійні якості соціальних працівників, які працюють з клієнтами соціальних центрів матері та дитини(ПП Заколодний М.І., 2020) Шеремет, Алла Михайлівна; Гоцко, Соломія ІванівнаУ статті розглянуто необхідність формування особистісних та професійно важливих якостей соціальних працівників, які працюють з клієнтами соціальних центрів матері та дитини.Документ Особливості прояву особистісних та професійних якостей у майбутніх соціальних працівників в аспекті вуличної соціальної роботи(ПП Заколодний М.І., 2020) Шеремет, Алла Михайлівна; Бондарчук, Денис РомановичВ статті розглянуто особистісні та професійні якості майбутніх соціальних працівників а аспекті вуличної соціальної роботи в Україні.Документ Професійно-особистісне зростання майбутніх соціальних працівників у процесі волонтерської діяльності(Хмельницький ФОП Цюпак 2020, 2020-04) Голова, Наталія ІванівнаВ розділі проаналізовано сутність волонтерства як соціально-педагогічної проблеми, а також його розвиток в Україні та за кордоном. Розглянуто методичний аспект розвитку особистісно-професійних якостей у процесі волонтерської діяльності майбутніх соціальних працівників. Визначено критерії, показники, рівні сформованості професійно-особистістісних якостей майбутніх фахівців соціальної сфери. Структуровано зміст створення волонтерської діяльності у ЗВО та її етапи. Охарактеризовані основні напрями і умови підготовки майбутніх соціальних працівників до виконання професійних функцій в процесі добровільної роботи.Документ Реалізація сучасних віртуальних технологій у роботі соціального педагога(ПП Заколодний М.І.,, 2020) Данильчук, Лариса Олексіївна; Мацишина, М.В.Документ Підлітковий булінг у соціальних мережах(ПП Заколодний М.І., 2020) Данильчук, Лариса Олексіївна; Нікітюк, Д.О.Документ Соціально-правовий захист неповнолітніх в Україні(ПП Заколодний М.І.,, 2020) Данильчук, Лариса Олексіївна; Калюжна, А.П.Документ Самотність особистості у віртуальному світі(ДП «Інформаційно-аналітичне агентство», 2020-04-24) Данильчук, Лариса ОлексіївнаДокумент До проблеми соціального захисту молоді: молодіжна зайнятість(ГО "Львівська педагогічна спільнота", 2020) Данильчук, Лариса Олексіївна; Романовська, Людмила ІванівнаДокумент Теоретико-методичні засади реалізації соціальних медіа у професійній підготовці та діяльності соціальних працівників(ФОП Цюпак А. А., 2020) Данильчук, Лариса Олексіївна; Кочарян, Артур БорисовичУ розділі висвітлено теоретико-методичні засади реалізації соціальних медіа у професійній підготовці та діяльності соціальних працівників. Проаналізовано зміст соціальних медіа як інформаційного ресурсу. Окреслено методологічні підходи щодо можливостей та специфіки реалізації соціальних медіа у професійній підготовці та діяльності соціальних працівників, а саме: інституційний, соціалізаційний, особистісний, структурний, конструктивізму, правовий, соціологічний, лінгвістичний. Виокремлено функції, які виконують соціальні медіа: інформаційну, посередницьку, соціально-виховну, організаційну, соціально-креативну, комунікативну. Розглянуто методичні можливості застосування соціальних медіа, у тому числі й технології потокової передачі даних, які дозволяють інноваційно удосконалювати процес професійної підготовки соціальних працівників. Зауважено на необхідність використання соціальних медіа у практиці соціальної роботи як сучасного та доцільного інструменту. Обґрунтовано негативні та позитивні аспекти соціальних медіа, що впливають на формування ціннісних орієнтирів сучасної людини.Документ Роль технологій ЗМІ у соціальній сфері(ПП Заколодний М.І., 2020) Данильчук, Лариса Олексіївна; Мазур, Я.М.Документ Соціальний захист та обслуговування осіб з особливими потребами на прикладі розвинутих країн світу(Кам'янець-Подільський : "Медобори 2006", 2019) Голова, Наталія ІванівнаВ статті розглядається соціальний захист та обслуговування осіб з особливими потребами на прикладі розвинутих країн світуДокумент Роль соціального працівника в попередженні та розв'язанні конфліктів в інклюзивній студентській групі(ПП Заколодний М.І., 2020) Олійник, Катерина Сергіївна; Попов, Олександр РомановичВ статті розглядається проблеми залучення дітей та молоді з особливими освітніми потребами до навчання в звичайних освітніх закладах, їх реабілітації та соціалізації до суспільних нормДокумент Соціалізація студентів-першокурсників в закладах вищої освіти як соціально-психологічна проблема(ПП Заколодний М.І., 2020) Олійник, Катерина Сергіївна; Павлюк, Дмитро ІгоревичВ статті розглянута проблема соціалізації студентів-першокурсників в закладах вищої освіти.Документ Формування гендерної культури та сімейне виховання як основні фактори підготовки студентської молоді до сімейного життя(ПП Заколодний М.І., 2020) Олійник, Катерина Сергіївна; Рекунчак, Діана МиколаївнаВ статті розглянуто основні фактори формування готовності молоді до сімейного життя, розуміння соціальної ролі сім’ї та шлюбу.